Osoby

Krystyna Michałowska

Imię
Krystyna
Nazwisko
Michałowska
Drugie imię
-
Nazwisko rodowe
-
Nazwisko panieńskie
-
Data urodzenia
-
Miejsce urodzenia
-
Biografia

Michałowska Krystyna - śpiewaczka (mezzosopran)

 

Śpiewaczka – mezzosopran. Przybyła do Bydgoszczy z Gdańska, gdzie studiowała u prof. Iglikowskiej i debiutowała w Operze Bałtyckiej. W swoim pierwszym bydgoskim sezonie (1973/74) występowała pod nazwiskiem – Malewicka. Zaśpiewała wtedy partię Azuceny w „Trubadurze” G. Verdiego (1973) oraz Santuzzy w „Rycerskości wieśniaczej” P. Mascagniego (1974). Zanim wyszła za mąż za partnerującego jej w tym przedstawieniu (Turiddu) Marka Michałowskiego, pokazała się jeszcze (jako Krystyna Malewicka) w musicalu S. Renza „Skrzydlaty kochanek” (1974) w roli Pameli. Następny sezon 1974/75 przyniósł Krystynie Michałowskiej aż trzy premiery. Ta najpoważniejsza to „Kniaź Igor” A. Borodina, gdzie śpiewała partię Kończkówny. Dwa pozostałe tytuły były już lżejszej gatunkowo wagi. W operetce F. Lehara „Hrabia Luxemburg” była Julią, a w musicalu M. Lidy „Najpiękniejsza” – Irmą. W kolejnych dwóch sezonach zapisała na swym koncie  aż cztery partie operowe: Martę w „Nizinach” E. d’Alberta (1976), Jadwigę w „Strasznym Dworze” S. Moniuszki (1976) , Mary w „Holendrze tułaczu” R. Wagnera (1977) i Ludmiłę w „Sprzedanej narzeczonej” B. Smetany (1977). Do tego kwartetu postaci operowych dopisała musicalową Krystynę w „Dziękuję, Ci Ewo” S. Renza (1976). Śpiewała dużo w imprezach estradowych, tworząc świetny duet operetkowy (i siłą rzeczy bardzo zgrany) z tenorem (i mężem) Markiem Michałowskim. Na imprezach klubowych publiczność była zachwycona jej temperamentem w „Segidilli” i temperaturą uczuć w „Habanerze”. Te przeboje z „Carmen” często bisowała. Opuszczając Bydgoszcz wyjechała do Szczecina, a po pewnym czasie do NRF.

wg Zdzisław Pruss, Michałowska Krystyna, [hasło w:] Bydgoski Leksykon Operowy, pod red. Z. Prussa, Bydgoszcz 2002.

Atrybuty
Osoby:Wokalista:Sopran
Powiązane instytucje