Osoby
Maria Erdman
- Imię
- Maria
- Nazwisko
- Erdman
- Drugie imię
- -
- Nazwisko rodowe
- -
- Nazwisko panieńskie
- -
- Data urodzenia
- 0
- Miejsce urodzenia
- -
- Data śmierci
- 0
- Biografia
MARIA ERDMAN, organistka i klawesynistka, teoretyk muzyki. Swoje umiejętności w zakresie interpretacji muzyki dawnej doskonaliła na podyplomowych studiach w Konserwatorium w Amsterdamie (klasa klawikordu prof. Menno van Delft, klasa organów prof. Petera van Dijk, klasa klawesynu prof. Therese de Goede). Ponadto, brała udział w kursach mistrzowskich z zakresu gry i improwizacji organowej, prowadzonych przez Guy Boveta, Marie–Claire Alain, Petera Baresa, Christophera Stembridge’a i Władysława Kłosiewicza. Jest stypendystką Fundacji „Pro Academia Narolense”, Fundacji „Festiwal Muzyki Sakralnej” oraz fundacji holenderskich „Fonds voor de Podiumkunsten” oraz „Schuurman Schimmel – van Outeren Stichting”. Występowała na festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą. Praktykę koncertową łączy z działalnością naukową i edytorską, m.in. przygotowała wydanie wybranych utworów organowych Mieczysława Surzyńskiego oraz brała udział w pracach nad włoskim wydaniem Fiori Musicali Girolamo Frescobaldiego.
- Atrybuty
-
Osoby:Teoretyk muzyki
Osoby:Instrumentalista:Klawesyn
Osoby:Instrumentalista:Klawikord
Osoby:Instrumentalista:Organy - Powiązane wydarzenia
-
-
II Seminarium Muzyki Dawnej - Improwizacja w muzyce barokowejKlawikord w świetle wybranych aspektów praktyki improwizacji w muzyce klawiszowej epoki baroku
- II Seminarium Muzyki Dawnej - Improwizacja w muzyce barokowej Klawikord w świetle wybranych aspektów praktyki improwizacji w muzyce klawiszowej epoki baroku Szczegóły
-
- Powiązane publikacje
-
-
Improwizacja w muzyce barokuKlawikord w świetle wybranych aspektów praktyki improwizacji w muzyce klawiszowej epoki baroku, s. 67-80
- Improwizacja w muzyce baroku Klawikord w świetle wybranych aspektów praktyki improwizacji w muzyce klawiszowej epoki baroku, s. 67-80 Szczegóły
-
Musica Varia`Kancjonał Fabiańskiej` (1768) jako przykład wpływu stylu `galant` na muzykę klawiszową klasztoru klarysek w Starym Sączu w II połowie XVIII wieku; s. 17-28
- Musica Varia `Kancjonał Fabiańskiej` (1768) jako przykład wpływu stylu `galant` na muzykę klawiszową klasztoru klarysek w Starym Sączu w II połowie XVIII wieku; s. 17-28 Szczegóły
-