Osoby
Romana Agnel
- Imię
- Romana
- Nazwisko
- Agnel
- Drugie imię
- -
- Nazwisko rodowe
- -
- Nazwisko panieńskie
- -
- Data urodzenia
- 0
- Miejsce urodzenia
- -
- Data śmierci
- 0
- Biografia
ROMANA AGNEL, tancerka, choreograf, historyk sztuki, założycielka jedynego w Polsce profesjonalnego Baletu Dworskiego „Ardente Sole”. Umiejętności w zakresie tańca charakterystycznego oraz tańców historycznych i dworskich zdobyła studiując we Francji, najpierw u prof. Antoinette Guedy, a następnie u Martine Pichon. Zwieńczeniem szkolenia zawodowego były zajęcia z tańca barokowego u Cecilli Gracio Moura, a także doświadczenia zdobyte pod kierownictwem Marie-Geneviéeve Massé w Théâtre Baroque de France. Swoje zainteresowania tańcem pogłębiła poznając jego indoeuropejskie źródła (uczyła się klasycznego tańca indyjskiego Bharata Natyam w Madrasie) oraz kończąc studia na wydziale historii sztuki w paryskiej Sorbonie. W 1992 otrzymała II nagrodę podczas paryskiego konkursu La Scène Française w zakresie techniki tańca charakterystycznego, a w 1999 roku została wyróżniona nagrodą Zofii Rayzacher podczas IX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie. W sierpniu 2000 roku zorganizowała na Wawelu pierwszy na świecie Festiwal Tańców Dworskich.
, tancerka, choreograf, historyk sztuki, założycielka jedynego w Polsce profesjonalnego Baletu Dworskiego „Ardente Sole”. Umiejętności w zakresie tańca charakterystycznego oraz tańców historycznych i dworskich zdobyła studiując we Francji, najpierw u prof. Antoinette Guedy, a następnie u Martine Pichon. Zwieńczeniem szkolenia zawodowego były zajęcia z tańca barokowego u Cecilli Gracio Moura, a także doświadczenia zdobyte pod kierownictwem Marie-Geneviéeve Massé w Théâtre Baroque de France. Swoje zainteresowania tańcem pogłębiła poznając jego indoeuropejskie źródła (uczyła się klasycznego tańca indyjskiego Bharata Natyam w Madrasie) oraz kończąc studia na wydziale historii sztuki w paryskiej Sorbonie. W 1992 otrzymała II nagrodę podczas paryskiego konkursu La Scène Française w zakresie techniki tańca charakterystycznego, a w 1999 roku została wyróżniona nagrodą Zofii Rayzacher podczas IX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie. W sierpniu 2000 roku zorganizowała na Wawelu pierwszy na świecie Festiwal Tańców Dworskich.- Atrybuty
-
Osoby:Tancerz
Osoby:Choreograf - Powiązane wydarzenia
-
-
II Seminarium Muzyki Dawnej - Improwizacja w muzyce barokowejIstota i znaczenie gestu w operze i balecie XVII i XVIII wieku
- II Seminarium Muzyki Dawnej - Improwizacja w muzyce barokowej Istota i znaczenie gestu w operze i balecie XVII i XVIII wieku Szczegóły
-
II Seminarium Muzyki Dawnej - Improwizacja w muzyce barokowejWarsztaty tańca dworskiego
- II Seminarium Muzyki Dawnej - Improwizacja w muzyce barokowej Warsztaty tańca dworskiego Szczegóły
-
- Powiązane publikacje
-
-
Improwizacja w muzyce barokuIstota i znaczenie gestu w operze i balecie XVII i XVIII wieku
- Improwizacja w muzyce baroku Istota i znaczenie gestu w operze i balecie XVII i XVIII wieku Szczegóły
-
Improwizacja w muzyce barokuIstota i znaczenie gestu w operze i balecie XVII i XVIII wieku, s. 157-170
- Improwizacja w muzyce baroku Istota i znaczenie gestu w operze i balecie XVII i XVIII wieku, s. 157-170 Szczegóły
-