Wydarzenia
Seminarium muzyki dawnej - Problemy wykonawstwa muzyki dawnej
- Data
- 2000-4-3
- Miejsce
- AM Bydgoszcz
- Opis
3-5.04.2000 r. sala koncertowa Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, ul. Staszica 3 Dziękujemy sponsorowi Seminarium - Dyrekcji Hotelu "Brda" oraz Dyrekcji Filharmonii Pomorskiej za udostępnienie klawesynu i kolekcji instrumentów dawnych. Program Seminarium
poniedziałek 3.04.2000 r. sala koncertowa AM, ul. Staszica 3
godz. 12.00 Otwarcie Seminarium - Rektor prof. Jerzy Kaszuba
godz. 12.05-14.00 Elaine Thornburgh (USA) Interpretacja i wykonawstwo muzyki J. S. Bacha i D. Scarlattiego
Utwory przygotowane przez studentów: D. Scarlatti: Sonaty Anna Okulska, klawesyn J. S. Bach: V Partita G-dur (Praeambulum, Allemande, Sarabande) Anna Staniewicz, klawesyn J. S. Bach: IV Partita D-dur Mariusz Klimsiak, fortepiangodz. 19.00 Nadzwyczajny Recital Klawesynowy Elaine Thornburgh
W programie:
G. Frescobaldi: Toccata I (zeszyt II)
J. P. Sweelinck: More Palatino (wariacje)
J. P. Sweelinck: Fantasia chromatica
J. S. Bach: Fantazja chromatyczna i fuga d-moll BWV 903
* * *
J. Duphly: La Forqueary Chaconne
D. Scarlatti: 4 Sonaty A-dur K 456 A-dur K 457 D-dur K 516 D-dur K 517wtorek 4.04.2000 r., sala koncertowa AM, ul. Staszica 3
godz. 10.00-11.30 dr Szymon Paczkowski (Uniwersytet Warszawski) Nauka o afektach i retoryka muzyczna w epoce baroku - wprowadzenie w podstawowe zagadnienia
godz. 12.00-13.30 prof. Urszula Bartkiewicz (Bydgoszcz), Kazimierz Gruszczyński (Warszawa) Problemy notacji muzyki dawnej w konfrontacji z dzisiejszą praktyką wykonawczą
J. S. Bach: Sonata gambowa g-moll BWV 1029 Urszula Bartkiewicz - klawesyn, Kazimierz Gruszczyński - viola da gamba
M. Mielczewski: Canzona Prima a 3
Studencki zespół kameralny: Anita Miroń (skrzypce), Dariusz Krzok (flet), Michał Litwa (wiolonczela), Anna Staniewicz (klawesyn)godz. 15.00-16.30 Krzysztof Kulis (Łódź) Dawne stroje muzyczne i ich znaczenie dla interpretacji utworu
Fragmenty utworów:
J. P. Sweelinck: Capriccio - Fuge Anna Okulska - klawesyn,
G. P. Del Buono: V Sonata di Cimbalo: Fuga chromatica Anna Staniewicz - klawesyn
J. J. Froberger: Toccata XVIII Anna Okulska - klawesyn
J. S. Bach: Partita G-dur - Sarabanda Anna Staniewicz - klawesyn
D. Scarlatti: Sonata c-moll Anna Okulska - klawesyn
J. Haydn: Sonata G-dur Anna Staniewicz - klawesynśroda 5.04.2000 r., sala koncertowa AM, ul. Staszica 3
godz. 10.00 prof. Piotr Kusiewicz (Bydgoszcz), Piotr Orawski (Gdańsk) Współczesne spojrzenie na wykonawstwo barokowej muzyki wokalnej
godz. 13.00 Włodzimierz Szymański (Bydgoszcz) Recytatyw w utworach oratoryjnych J. S. Bacha
Zamknięcie Seminarium - Prorektor prof. Maria Murawska
W ramach Seminarium Muzyki Dawnej prezentowana była kolekcja instrumentów dawnych z Filharmonii Pomorskiej.
- Atrybuty
- Wydarzenia:Seminarium
Wydarzenia:Koncert - Powiązane instytucje
- Powiązane osoby
-
-
Elaine ThornburghInterpretacja i wykonawstwo muzyki J. S. Bacha i D. Scarlattiego
- Elaine Thornburgh Interpretacja i wykonawstwo muzyki J. S. Bacha i D. Scarlattiego Szczegóły
-
Szymon PaczkowskiNauka o afektach i retoryka muzyczna w epoce baroku - wprowadzenie w podstawowe zagadnienia
- Szymon Paczkowski Nauka o afektach i retoryka muzyczna w epoce baroku - wprowadzenie w podstawowe zagadnienia Szczegóły
-
Kazimierz GruszczyńskiProblemy notacji muzyki dawnej w konfrontacji z dzisiejszą praktyką wykonawczą
- Kazimierz Gruszczyński Problemy notacji muzyki dawnej w konfrontacji z dzisiejszą praktyką wykonawczą Szczegóły
-
Piotr KusiewiczWspółczesne spojerzenie na wykonawstwo barokowej muzyki wokalnej
- Piotr Kusiewicz Współczesne spojerzenie na wykonawstwo barokowej muzyki wokalnej Szczegóły
-
Piotr OrawskiWspółczesne spojrzenie na wykonawstwo barokowej muzyki wokalnej
- Piotr Orawski Współczesne spojrzenie na wykonawstwo barokowej muzyki wokalnej Szczegóły
-
Włodzimierz SzymańskiRecytatyw w utworach oratoryjnych J. S. Bacha
- Włodzimierz Szymański Recytatyw w utworach oratoryjnych J. S. Bacha Szczegóły
-