Osoby
Jésus Aguila
- Imię
- Jésus
- Nazwisko
- Aguila
- Drugie imię
- -
- Nazwisko rodowe
- -
- Nazwisko panieńskie
- -
- Data urodzenia
- -
- Miejsce urodzenia
- -
- Biografia
Profesor Université de Toulouse „Le Mirail” (Francja). W latach 1992-1997 dyrektor Instytutu Muzyki na Wydziale Humanistyki, Filozofii i Muzyki, 1997-2002 dyrektor Instytutu Kultury, obecnie koordynator badań w Instytucie Muzyki. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół muzyki XX wieku, szczególnie recepcji dodekafonii i serializmu w muzyce francuskiej. Autor monografii Le Domaine musical: Pierre Boulez et vingt ans de creation contemporaine oraz szeregu artykułów naukowych.
Le Domaine musical: Pierre Boulez et vingt ans de creation contemporaine oraz szeregu artykułów naukowych.Professor of the Le Mirail University of Toulouse (Université de Toulouse „Le Mirail”) in France. In 1992–1997 he held the position of Head of the Institute of Music at the Faculty of Humanities, Philosophy and Music, and in 1997–2002 was Head of the Institute of Culture. At present, he is the coordinator of research studies at the Institute of Music. His academic interests focus on the music of the 20th century, particularly the reception of dodecaphony and serialism in French music. He is the author of the monograph, Le Domaine musical: Pierre Boulez et vingt ans de creation contemporaine, and a number of academic papers.
th century, particularly the reception of dodecaphony and serialism in French music. He is the author of the monograph, Le Domaine musical: Pierre Boulez et vingt ans de creation contemporaine, and a number of academic papers.- Atrybuty
- -
- Powiązane instytucje
-
-
Université de Touluse "Le Mirail"profesor
- Université de Touluse "Le Mirail" profesor Szczegóły
-
- Powiązane publikacje
-
-
Dzieło muzyczne jego estetyka, struktura i recepcja (1)Percepcja harmoniczna w kompozycjach postwebernistów - wybrane strategie słuchania kompozycji serialistów, s. 211-220
- Dzieło muzyczne jego estetyka, struktura i recepcja (1) Percepcja harmoniczna w kompozycjach postwebernistów - wybrane strategie słuchania kompozycji serialistów, s. 211-220 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego archetyp (2)Podświadomy archetyp gestu muzycznego w `Archives sauvées des eaux` Luca Ferrari, s. 195-204
- Dzieło muzyczne i jego archetyp (2) Podświadomy archetyp gestu muzycznego w `Archives sauvées des eaux` Luca Ferrari, s. 195-204 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego konteksty (5)Comparative Strategies for Listening to Contemporary Music in the Post-modern Context of West European Culture / Porównawcze strategie słuchania muzyki współczesnej w postmodernistycznym kontekście kultury zachodnioeuropejskiej
- Dzieło muzyczne i jego konteksty (5) Comparative Strategies for Listening to Contemporary Music in the Post-modern Context of West European Culture / Porównawcze strategie słuchania muzyki współczesnej w postmodernistycznym kontekście kultury zachodnioeuropejskiej Szczegóły
-
Traces and Echoes of Chopin's work (7)Analogies between Frederic Chopins Nocturnes and "Nocturnal Moments" in piano Works of Pierre Boulez. /Obecność chopinowskich arabesek nokturnowych w utworach fortepianowych Pierre Bouleza
- Traces and Echoes of Chopin's work (7) Analogies between Frederic Chopins Nocturnes and "Nocturnal Moments" in piano Works of Pierre Boulez. /Obecność chopinowskich arabesek nokturnowych w utworach fortepianowych Pierre Bouleza Szczegóły
-