Publikacje
Dzieło muzyczne i jego konteksty (5)
- Podtytuł
- The Musical Work and its Contexts (5)
- Autor
- -
- Redaktor
- Anna Nowak
- Tłumacz
- Jacek Lesiński
- Wydawca
- Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
- Tom/nakład
- -
- Opis
ISBN 978-83-61262-24-4
poz. 47, wyd. I, nakład 200, format B5; ss. 254Prace zbiorowe nr 29
RADA REDAKCYJNA
Współpraca redakcyjna
Zbigniew Bargielski
Barbara Mielcarek-Krzyżanowska
Anna Nowak
Violetta Przech
Barbara Mielcarek-KrzyżanowskaRedakcja językowa tekstów angielskich
Jacek LesińskiKorekta
Barbara Mielcarek-KrzyżanowskaPublikacja dofinansowana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Skład i łamanie: Małgorzata Zielińska
Druk: Wydawnictwo TEKST- Atrybuty
- Publikacje:Książki
Publikacje:Prace zbiorowe - Powiązane media
-
-
Praca zbiorowa nr 29 - Okładka - Dzieło muzyczne i jego konteksty (5)
- Praca zbiorowa nr 29 - Okładka - Dzieło muzyczne i jego konteksty (5) Szczegóły
-
- Powiązane wydarzenia
-
-
V Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego konteksty
- V Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego konteksty Szczegóły
-
- Powiązane instytucje
-
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegowydawca
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego wydawca Szczegóły
-
- Powiązane osoby
-
-
Mieczysław TomaszewskiDroga twórcza, jej progi i fazy, przemiany i fiksacje / An Artist’s Path: The Nodes and Phases, Transitions and Fixations
- Mieczysław Tomaszewski Droga twórcza, jej progi i fazy, przemiany i fiksacje / An Artist’s Path: The Nodes and Phases, Transitions and Fixations Szczegóły
-
Jagna DankowskaO filozoficznych ideach muzyki w obliczu współczesnego kryzysu wartości / On Philosophical Ideas in the Context of the Contemporary Crisis
- Jagna Dankowska O filozoficznych ideach muzyki w obliczu współczesnego kryzysu wartości / On Philosophical Ideas in the Context of the Contemporary Crisis Szczegóły
-
Zuzana Martinakova-RendekovaA Systems Theoretical Approach to the System of Music and its Environment / Zastosowanie teorii systemów do badania systemu Muzyki i jej środowiska
- Zuzana Martinakova-Rendekova A Systems Theoretical Approach to the System of Music and its Environment / Zastosowanie teorii systemów do badania systemu Muzyki i jej środowiska Szczegóły
-
Jésus AguilaComparative Strategies for Listening to Contemporary Music in the Post-modern Context of West European Culture / Porównawcze strategie słuchania muzyki współczesnej w postmodernistycznym kontekście kultury zachodnioeuropejskiej
- Jésus Aguila Comparative Strategies for Listening to Contemporary Music in the Post-modern Context of West European Culture / Porównawcze strategie słuchania muzyki współczesnej w postmodernistycznym kontekście kultury zachodnioeuropejskiej Szczegóły
-
Aleksandra Brejza„Hommage à Rameau” Claude’a Debussy’ego i „Suita na fortepian” op. 14 Béli Bartóka: dwa konteksty – jedna idea / “Hommage à Rameau” by C. Debussy and “Suite” op. 14 for Piano by B. Bartók – Two Contexts, One Idea
- Aleksandra Brejza „Hommage à Rameau” Claude’a Debussy’ego i „Suita na fortepian” op. 14 Béli Bartóka: dwa konteksty – jedna idea / “Hommage à Rameau” by C. Debussy and “Suite” op. 14 for Piano by B. Bartók – Two Contexts, One Idea Szczegóły
-
Renata SkupinOrient w twórczości Ludomira Michała Rogowskiego – obcy czy swojski? / The Orient in Ludomir M. Rogowski’s Works – Alien or Familiar?
- Renata Skupin Orient w twórczości Ludomira Michała Rogowskiego – obcy czy swojski? / The Orient in Ludomir M. Rogowski’s Works – Alien or Familiar? Szczegóły
-
Barbara Mielcarek-KrzyżanowskaFolkloryzm wobec kategorii rasy i narodowości / Folklorism and the Categories of Human Race and Nationality
- Barbara Mielcarek-Krzyżanowska Folkloryzm wobec kategorii rasy i narodowości / Folklorism and the Categories of Human Race and Nationality Szczegóły
-
Anna NowakKonteksty ideowo-artystyczne i biograficzne „Mazurków” na fortepian Romana Maciejewskiego / Ideological, Artistic and Biographical Contexts of „Piano Mazurkas” by Roman Maciejewski
- Anna Nowak Konteksty ideowo-artystyczne i biograficzne „Mazurków” na fortepian Romana Maciejewskiego / Ideological, Artistic and Biographical Contexts of „Piano Mazurkas” by Roman Maciejewski Szczegóły
-
Małgorzata Janicka-SłyszKarol Szymanowski. O tekstualizacji osobistego doświadczenia / Karol Szymanowski. On the Textualization of his Personal Experience
- Małgorzata Janicka-Słysz Karol Szymanowski. O tekstualizacji osobistego doświadczenia / Karol Szymanowski. On the Textualization of his Personal Experience Szczegóły
-
Michał Zieliński„Le Tombeau de Couperin” Maurycego Ravela – geneza i konteksty / “Le Tombeau de Couperin” by Maurice Ravel: Its Genesis and Context
- Michał Zieliński „Le Tombeau de Couperin” Maurycego Ravela – geneza i konteksty / “Le Tombeau de Couperin” by Maurice Ravel: Its Genesis and Context Szczegóły
-
Janina TatarskaKontekstowe uwarunkowania gatunku etiudy fortepianowej / Contextual Conditions of the Piano Etúde Genre
- Janina Tatarska Kontekstowe uwarunkowania gatunku etiudy fortepianowej / Contextual Conditions of the Piano Etúde Genre Szczegóły
-
Igor SavchukMuzyka fortepianowa kompozytorów polskich na Ukrainie w latach 20. XX wieku w kontekście filozoficznej wizji świata / Chamber Music by Polish and Ukrainian Composers of the 1920s in the Context of an Artistic Image of the World
- Igor Savchuk Muzyka fortepianowa kompozytorów polskich na Ukrainie w latach 20. XX wieku w kontekście filozoficznej wizji świata / Chamber Music by Polish and Ukrainian Composers of the 1920s in the Context of an Artistic Image of the World Szczegóły
-
Małgorzata Królak-RadziejewskaDwa oblicza – wspólna koncepcja. Grażyny Bacewicz „Trio” na obój, harfę i perkusję oraz „Inkrustacje” na róg i zespół kameralny / Two Aspects – One Idea: The “Trio” for Oboe, Harp and Percussion and the “Incrustations” for Horn and Chamber Ensemble by Grażyna Bacewicz
- Małgorzata Królak-Radziejewska Dwa oblicza – wspólna koncepcja. Grażyny Bacewicz „Trio” na obój, harfę i perkusję oraz „Inkrustacje” na róg i zespół kameralny / Two Aspects – One Idea: The “Trio” for Oboe, Harp and Percussion and the “Incrustations” for Horn and Chamber Ensemble by Grażyna Bacewicz Szczegóły
-
Violetta PrzechO zabawie fortepianem – konteksty twórczości fortepianowej Zbigniewa Bargielskiego / Zbigniew Bargielski’s Piano Works: Inspirations and Contexts
- Violetta Przech O zabawie fortepianem – konteksty twórczości fortepianowej Zbigniewa Bargielskiego / Zbigniew Bargielski’s Piano Works: Inspirations and Contexts Szczegóły
-
Gundega SmiteOratorio “Aalomgon” by Latvian Composer Martins Vilums within the Context of His Musical Aesthetics / Oratorium „Aalomgon” łotewskiego kompozytora Martinsa Vilumsa w kontekście jego muzycznej estetyki
- Gundega Smite Oratorio “Aalomgon” by Latvian Composer Martins Vilums within the Context of His Musical Aesthetics / Oratorium „Aalomgon” łotewskiego kompozytora Martinsa Vilumsa w kontekście jego muzycznej estetyki Szczegóły
-
Aleksandra Kłaput-Wiśniewska„Cante jondo” w pieśniach do słów F.G. Lorki Wojciecha Łukaszewskiego i Marka Minkova / “Cante jondo” in Songs with F.G. Lorca’s Lyrics by Wojciech Łukaszewski and Marek Minkov
- Aleksandra Kłaput-Wiśniewska „Cante jondo” w pieśniach do słów F.G. Lorki Wojciecha Łukaszewskiego i Marka Minkova / “Cante jondo” in Songs with F.G. Lorca’s Lyrics by Wojciech Łukaszewski and Marek Minkov Szczegóły
-
Elżbieta Szczurko„Totus Tuus” Henryka Mikołaja Góreckiego w kontekście myśli Jana Pawła II o sztuce / “Totus Tuus” by Henryk Mikołaj Górecki in the Context of Pope John Paul II’s Art Considerations
- Elżbieta Szczurko „Totus Tuus” Henryka Mikołaja Góreckiego w kontekście myśli Jana Pawła II o sztuce / “Totus Tuus” by Henryk Mikołaj Górecki in the Context of Pope John Paul II’s Art Considerations Szczegóły
-