Publikacje
Dzieło muzyczne jego estetyka, struktura i recepcja (1)
- Podtytuł
- The Musical Work, its Aesthetics, Structure and Reception (1)
- Autor
- -
- Redaktor
- Anna Nowak
- Tłumacz
- Jacek Lesiński
- Wydawca
- Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
- Tom/nakład
- -
- Opis
ISBN 83-920233-8-2
Poz. 28 wyd. I, nakład 200 Format B5
RADA REDAKCYJNA:
Zbigniew Bargielski
Marek Jasiński
Anna Nowak
Violetta PrzechPrzekład z angielskiego:
Michał Janowski
Magdalena Kopczyńska
Jacek Lesiński
Joanna Ross
Wojciech WachowskiPrzekład z rosyjskiego: Małgorzata Gonsierowska
Korekta: Małgorzata Zielińska
Projekt okładki: Tomasz Ratajczak
Publikacja dofinansowana przez Ministerstwo Nauki i Informatyzacji
DRUK: Zakład Poligraficzny SPRINT Tomasz Toczkiewicz
ŁAMANIE: Krzysztof Pawłowski ul. Ludwikowo 7, 85-502 Bydgoszcz, tel. 052 321 82 00, e-mail: sprint@post.pl- Atrybuty
- Publikacje:Prace zbiorowe
Publikacje:Książki - Powiązane media
-
-
Praca zbiorowa nr 21 - Okładka - Dzieło muzyczne
- Praca zbiorowa nr 21 - Okładka - Dzieło muzyczne Szczegóły
-
- Powiązane wydarzenia
-
-
Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne, jego estetyka, struktura i recepcjamateriały z sesji
- Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne, jego estetyka, struktura i recepcja materiały z sesji Szczegóły
-
- Powiązane instytucje
-
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegowydawca
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego wydawca Szczegóły
-
- Powiązane osoby
-
-
Michał Zieliński"Cassazione per orchestra" Tadeusza Bairda - neoklasyczna dodekafonia, s. 221-230
- Michał Zieliński "Cassazione per orchestra" Tadeusza Bairda - neoklasyczna dodekafonia, s. 221-230 Szczegóły
-
Mieczysław TomaszewskiUtwór muzyczny w kontekście swego czasu i miejsca, s. 11-36
- Mieczysław Tomaszewski Utwór muzyczny w kontekście swego czasu i miejsca, s. 11-36 Szczegóły
-
Jolanta Szulakowska-KulawikDzieło muzyczne w kontekście przemian artystycznych idei kultury europejskiej, s. 37-58
- Jolanta Szulakowska-Kulawik Dzieło muzyczne w kontekście przemian artystycznych idei kultury europejskiej, s. 37-58 Szczegóły
-
Zuzana Martinakova-RendekovaZastosowanie teorii systemów do muzyki i dzieła muzycznego (struktura, procesy, funkcje), s. 59-78
- Zuzana Martinakova-Rendekova Zastosowanie teorii systemów do muzyki i dzieła muzycznego (struktura, procesy, funkcje), s. 59-78 Szczegóły
-
Danuta Szlagowska„Musica moderna” w Gdańsku w pierwszej połowie XVII wieku, s. 79-94
- Danuta Szlagowska „Musica moderna” w Gdańsku w pierwszej połowie XVII wieku, s. 79-94 Szczegóły
-
Wojciech NowikOkoliczności powstania oraz symbolika „Mazurka e−moll” op. 41 Fryderyka Chopina, s. 95-104
- Wojciech Nowik Okoliczności powstania oraz symbolika „Mazurka e−moll” op. 41 Fryderyka Chopina, s. 95-104 Szczegóły
-
Valerija Kanački-JonovićAnalityczne aspekty „Sonaty h-moll” Franciszka Liszta, s. 105-126
- Valerija Kanački-Jonović Analityczne aspekty „Sonaty h-moll” Franciszka Liszta, s. 105-126 Szczegóły
-
Elena Sakało"Robert Diabeł" Giacomo Meyerbeera w kontekście romantycznej reformy systemu artystycznego, s. 127-136
- Elena Sakało "Robert Diabeł" Giacomo Meyerbeera w kontekście romantycznej reformy systemu artystycznego, s. 127-136 Szczegóły
-
Teresa MaleckaOd obrazu do dźwięku - inspiracje, transpozycje, interpretacje w "Obrazkach z wystawy" Musorgskiego, s. 137-148
- Teresa Malecka Od obrazu do dźwięku - inspiracje, transpozycje, interpretacje w "Obrazkach z wystawy" Musorgskiego, s. 137-148 Szczegóły
-
Anna NowakDzieło muzyczne, jego kontekst estetyczny i rezonans - "IV Symfonia koncertująca" op. 60 Karola Szymanowskiego, s. 149-164
- Anna Nowak Dzieło muzyczne, jego kontekst estetyczny i rezonans - "IV Symfonia koncertująca" op. 60 Karola Szymanowskiego, s. 149-164 Szczegóły
-
Elżbieta SzczurkoTwórczość Antoniego Szałowskiego a norma szkoły kompozytorskiej Nadii Boulanger, s. 165-182
- Elżbieta Szczurko Twórczość Antoniego Szałowskiego a norma szkoły kompozytorskiej Nadii Boulanger, s. 165-182 Szczegóły
-
Tamara Hnativ„Concerto grosso” Witalija Gubenki i tendencje neoklasyczne w ukraińskiej muzyce XX wieku, s. 183-196
- Tamara Hnativ „Concerto grosso” Witalija Gubenki i tendencje neoklasyczne w ukraińskiej muzyce XX wieku, s. 183-196 Szczegóły
-
Marta SzokaPejzaż dźwiękowy jako kategoria interpretacyjna w muzyce Georg, s. 197-210
- Marta Szoka Pejzaż dźwiękowy jako kategoria interpretacyjna w muzyce Georg, s. 197-210 Szczegóły
-
Jésus AguilaPercepcja harmoniczna w kompozycjach postwebernistów - wybrane strategie słuchania kompozycji serialistów, s. 211-220
- Jésus Aguila Percepcja harmoniczna w kompozycjach postwebernistów - wybrane strategie słuchania kompozycji serialistów, s. 211-220 Szczegóły
-
Susanne KoglerKu estetyce form fragmentarycznych - o zmianach w formach utworów muzycznych doby współczesnej, s. 231-242
- Susanne Kogler Ku estetyce form fragmentarycznych - o zmianach w formach utworów muzycznych doby współczesnej, s. 231-242 Szczegóły
-
Violetta PrzechSonaty fortepianowe Mirosława Bukowskiego. Do problematyki recepcji teoretycznego modelu formy sonaty w polskiej twórczości kompozytorskiej II połowy XX wieku, s. 243-264
- Violetta Przech Sonaty fortepianowe Mirosława Bukowskiego. Do problematyki recepcji teoretycznego modelu formy sonaty w polskiej twórczości kompozytorskiej II połowy XX wieku, s. 243-264 Szczegóły
-
Hanna KostrzewskaŹródła inspiracji cyklu "Fresco" Grażyny Pstorkońskiej-Nawratil, s. 265-274
- Hanna Kostrzewska Źródła inspiracji cyklu "Fresco" Grażyny Pstorkońskiej-Nawratil, s. 265-274 Szczegóły
-
Jelena BeočaninFunkcja subdominanty - jej charakterystyka i percepcja, s. 275-289
- Jelena Beočanin Funkcja subdominanty - jej charakterystyka i percepcja, s. 275-289 Szczegóły
-
Barbara Mielcarek-KrzyżanowskaZagadnienie folkloru w twórczości kompozytorów polskich lat 1945-1956 w świetle publikacji muzykologicznych
- Barbara Mielcarek-Krzyżanowska Zagadnienie folkloru w twórczości kompozytorów polskich lat 1945-1956 w świetle publikacji muzykologicznych Szczegóły
-
Magdalena DziadekUdział muzyki rosyjskiej i sowieckiej w kształtowaniu polskiego życia muzycznego okresu międzywojennego. Dylematy kulturowe, polityczne i etyczne, s. 307-320
- Magdalena Dziadek Udział muzyki rosyjskiej i sowieckiej w kształtowaniu polskiego życia muzycznego okresu międzywojennego. Dylematy kulturowe, polityczne i etyczne, s. 307-320 Szczegóły
-
Aleksandra Kłaput-WiśniewskaRecepcja polskiej muzyki współczesnej w działalności Filharmonii Pomorskiej (1953-2000), s. 321-342
- Aleksandra Kłaput-Wiśniewska Recepcja polskiej muzyki współczesnej w działalności Filharmonii Pomorskiej (1953-2000), s. 321-342 Szczegóły
-
Marta OsowskaFunkcje i miejsce krytyki muzycznej w recepcji dzieła muzycznego i jego wykonań. Zarys problematyki, s. 343-352
- Marta Osowska Funkcje i miejsce krytyki muzycznej w recepcji dzieła muzycznego i jego wykonań. Zarys problematyki, s. 343-352 Szczegóły
-
Jacek Lesińskitłumacz
- Jacek Lesiński tłumacz Szczegóły
-
Anna Nowakredaktor
- Anna Nowak redaktor Szczegóły
-
Małgorzata Gonsierowskatłumacz
- Małgorzata Gonsierowska tłumacz Szczegóły
-