Publikacje
Zeszyt Naukowy (4) AM w Bydgoszczy
- Podtytuł
- Materiały z sesji naukowych "Muzyka i filozofia" i "Muzyka i mit"
- Autor
- -
- Redaktor
- -
- Tłumacz
- -
- Wydawca
- Wydawnictwo Uczelniane AM w Bydgoszczy
- Tom/nakład
- -
- Opis
ISSN 1230-2708
ISBN 83-900496-3-5
Rada Redakcyjna:
prof. Franciszek Woźniak
dr Edmund Heza
dr Anna NowakPozycja 4, Wydanie I, Nakład 300, Format A5.
Skład: COMMA s.c., Bydgoszcz
Druk: ZP Polraster, Bydgoszcz- Atrybuty
- Publikacje:Zeszyty Naukowe AM
Publikacje:Książki - Powiązane wydarzenia
- Powiązane instytucje
-
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegowydawca
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego wydawca Szczegóły
-
- Powiązane osoby
-
-
Ryszard GolianekHermeneutyka - koncepcja filozoficzna i jej implikacje muzykologiczne, s. 7-20
- Ryszard Golianek Hermeneutyka - koncepcja filozoficzna i jej implikacje muzykologiczne, s. 7-20 Szczegóły
-
Barbara MalczewskaPoglądy estetyczne "Grupy Sześciu" w kontekście filozofii sztuki na przełomie XIX i XX wieku, s. 29-44
- Barbara Malczewska Poglądy estetyczne "Grupy Sześciu" w kontekście filozofii sztuki na przełomie XIX i XX wieku, s. 29-44 Szczegóły
-
Jarosław MianowskiKonfiguracja tonalna "Das Lied von der Erde" Mahlera jako funkcja filozoficznego przekazu utworu, s. 45-70
- Jarosław Mianowski Konfiguracja tonalna "Das Lied von der Erde" Mahlera jako funkcja filozoficznego przekazu utworu, s. 45-70 Szczegóły
-
Danuta MirkaTeozofia, muzyka i światło. O funkcji światła w poemacie symfonicznym "Prometeusz" Aleksandra Skriabina, s. 71-90
- Danuta Mirka Teozofia, muzyka i światło. O funkcji światła w poemacie symfonicznym "Prometeusz" Aleksandra Skriabina, s. 71-90 Szczegóły
-
Edmund HezaMit - geneza, formy, funkcje, s. 93-126
- Edmund Heza Mit - geneza, formy, funkcje, s. 93-126 Szczegóły
-
Antoni BuchnerMuzyka i mit, s. 127-136
- Antoni Buchner Muzyka i mit, s. 127-136 Szczegóły
-
Ryszard WieczorekFunkcja mitu o Orfeuszu w renesansowej teorii muzyki, s. 136-148
- Ryszard Wieczorek Funkcja mitu o Orfeuszu w renesansowej teorii muzyki, s. 136-148 Szczegóły
-
Anna NowakMit Orientu w "Szecherezadzie" M. Rimskiego-Korsakowa i w "Szecherezadzie" M. Ravela, s. 149-162
- Anna Nowak Mit Orientu w "Szecherezadzie" M. Rimskiego-Korsakowa i w "Szecherezadzie" M. Ravela, s. 149-162 Szczegóły
-
Elżbieta SzczurkoBrzmieniowa interpretacja mitu w trzech poematach "Mity" Karola Szymanowskiego, s. 163-176
- Elżbieta Szczurko Brzmieniowa interpretacja mitu w trzech poematach "Mity" Karola Szymanowskiego, s. 163-176 Szczegóły
-
Ewa Rzanna-Szczepaniak"Zamek Sinobrodego" Beli Bartóka (koncepcja mitu), s. 177-183
- Ewa Rzanna-Szczepaniak "Zamek Sinobrodego" Beli Bartóka (koncepcja mitu), s. 177-183 Szczegóły
-
Anna Kirkiłło-StacewiczMuzyka w systemie filozoficznym Immanuela Kanta, s. 21-28
- Anna Kirkiłło-Stacewicz Muzyka w systemie filozoficznym Immanuela Kanta, s. 21-28 Szczegóły
-