Osoby
Elżbieta Szczurko
- Imię
- Elżbieta
- Nazwisko
- Szczurko
- Drugie imię
- -
- Nazwisko rodowe
- -
- Nazwisko panieńskie
- Szczurko
- Data urodzenia
- 1965-8-16
- Miejsce urodzenia
- Toruń
- Data śmierci
- 0
- Biografia
- Elżbieta Szczurko ( w środku) teoretyk muzyki, pedagog, dr hab. sztuki
28 grudnia 2016 roku w Teatrze Królewskim w Łazienkach Królewskich podczas gali wręczenia nagród w Konkursie Nardowego Centrum Kultury.W 1985 r. ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Toruniu w klasie fortepianu i śpiewu solowego. Po ukończeniu szkoły średniej podjęła studia w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki (specjalność: teoria muzyki), które ukończyła w 1990 r. uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Obecnie jest wykładowcą w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, pracuje także jako nauczyciel w Zespole Szkół Muzycznych w Toruniu. Doktorat w zakresie sztuk muzycznych uzyskała w 2007 roku w Akademii Muzycznej w Krakowie na podstawie dysertacji Twórczość Antoniego Szałowskiego w kontekście muzyki XX wieku. W latach 2008-2012 pełniła funkcję prodziekana Wydziału Kompozycji, Teorii muzyki i Reżyserii Dźwięku.
Od roku 2016 dr hab. sztuki muzycznej na podstawie publikacji Pasja w twórczości polskich kompozytorów XX i początku XXI wieku na tle historii gatunku. Książka ta została uhonorowana pierwszym wyróżnieniem w Konkursie Narodowego Centrum Kultury na najlepszą pracę pisemną z zakresu historii muzyki polskiej. Ogłoszenie wyników Konkursu odbyło się dnia 28 grudnia 2016 roku w Teatrze Królewskim w Łazienkach Królewskich.W 2017 r. odbyła otrzymała nagrodę Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego za rok 2016.
w kategorii „Nauka, badania naukowe, postęp techniczny”
za projekt badawczy „Pasja w twórczości polskich kompozytorów XX i początku XXI wieku na tle historii gatunku”.Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą muzyki polskiej XX wieku oraz problematyki życia muzycznego Pomorza i Kujaw. Jest współredaktorem czasopisma "CANOR" poświęconego interpretacjom muzyki dawnej. Jest autorką radiowych programów muzycznych, przygotowuje też liczne prelekcje do koncertów symfonicznych, kameralnych i recitali solowych. Opublikowała kilka artykułów, które ukazały się w zeszytach naukowych Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. - Atrybuty
- -
- Powiązane media
-
-
Elżbieta Szczurko
- Elżbieta Szczurko Szczegóły
-
Afisz Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka dla dzieci" 19-20 IV 2023
- Afisz Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka dla dzieci" 19-20 IV 2023 Szczegóły
-
Program Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka dla dzieci" 19-20 IV 2023uczestniczka konferencji
- Program Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka dla dzieci" 19-20 IV 2023 uczestniczka konferencji Szczegóły
-
Afisz-program Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka użytkowa" 27-29 IV 2022uczestniczka konferencji
- Afisz-program Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka użytkowa" 27-29 IV 2022 uczestniczka konferencji Szczegóły
-
- Powiązane wydarzenia
-
-
Sesja Naukowa - Dni Muzyki Oliviera MessiaenaIdiom sérénité w twórczości Antoniego Szałowskiego
- Sesja Naukowa - Dni Muzyki Oliviera Messiaena Idiom sérénité w twórczości Antoniego Szałowskiego Szczegóły
-
Sesja Naukowa - Karol SzymanowskiHenryk Sztompka - profesor Konserwatorium Pomorskiego Towarzystwa Muzycznego w Toruniu (1936-1939)
- Sesja Naukowa - Karol Szymanowski Henryk Sztompka - profesor Konserwatorium Pomorskiego Towarzystwa Muzycznego w Toruniu (1936-1939) Szczegóły
-
Sympozjum Naukowe - Franciszek Liszt - w 175 rocznicę urodzin i w 100-lecie śmierci"Festo Paschatos" (1810) organisty toruńskiego Johanna Carla Pfietznera
- Sympozjum Naukowe - Franciszek Liszt - w 175 rocznicę urodzin i w 100-lecie śmierci "Festo Paschatos" (1810) organisty toruńskiego Johanna Carla Pfietznera Szczegóły
-
Sympozjum Naukowe - Polska literatura wiolonczelowa XIX i XX wieku"Miserere" Henryka Mikołaja Góreckiego jako gest solidarności z ofiarami wydarzeń bydgoskich (1981)
- Sympozjum Naukowe - Polska literatura wiolonczelowa XIX i XX wieku "Miserere" Henryka Mikołaja Góreckiego jako gest solidarności z ofiarami wydarzeń bydgoskich (1981) Szczegóły
-
1. Ogólnopolski Międzyuczelniany Konkurs Muzyki Kameralnej - na zespoły instrumentów dętychRękopisy Jana Michała Wieczorka w zbiorach Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu
- 1. Ogólnopolski Międzyuczelniany Konkurs Muzyki Kameralnej - na zespoły instrumentów dętych Rękopisy Jana Michała Wieczorka w zbiorach Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu Szczegóły
-
Sesja Naukowa (1) - Życie muzyczne Bydgoszczy i Pomorza w latach 1919-1939 (1)Krytyka muzyczna na łamach "Słowa Pomorskiego" i "Dnia Pomorskiego" w latach 1930-1939, praca zespołowa
- Sesja Naukowa (1) - Życie muzyczne Bydgoszczy i Pomorza w latach 1919-1939 (1) Krytyka muzyczna na łamach "Słowa Pomorskiego" i "Dnia Pomorskiego" w latach 1930-1939, praca zespołowa Szczegóły
-
18. Ogólnopolska Sesja Naukowa "Czasy — muzyka — twórcy"referentka
- 18. Ogólnopolska Sesja Naukowa "Czasy — muzyka — twórcy" referentka Szczegóły
-
KONCERT Z OKAZJI 25-LECIA CHÓRU KAMERALNEGO AM W BYDGOSZCZYprowadzenie
- KONCERT Z OKAZJI 25-LECIA CHÓRU KAMERALNEGO AM W BYDGOSZCZY prowadzenie Szczegóły
-
17. Ogólnopolska Sesja naukowa - Twórczość kompozytorska na Pomorzu i Kujawachreferentka
- 17. Ogólnopolska Sesja naukowa - Twórczość kompozytorska na Pomorzu i Kujawach referentka Szczegóły
-
- Powiązane instytucje
- Powiązane publikacje
-
-
Zeszyt Naukowy (4) AM w BydgoszczyBrzmieniowa interpretacja mitu w trzech poematach "Mity" Karola Szymanowskiego, s. 163-176
- Zeszyt Naukowy (4) AM w Bydgoszczy Brzmieniowa interpretacja mitu w trzech poematach "Mity" Karola Szymanowskiego, s. 163-176 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (1) AM w BydgoszczyKrytyka muzyczna na łamach "Słowa Pomorskiego" i "Dnia Pomorskiego" w latach 1930-1939, s. 107-114
- Zeszyt Naukowy (1) AM w Bydgoszczy Krytyka muzyczna na łamach "Słowa Pomorskiego" i "Dnia Pomorskiego" w latach 1930-1939, s. 107-114 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (5) AM w BydgoszczyUdział harmoniki w kształtowaniu brzmienia utworów skrzypcowych drugiego okresu twórczości Karola Szymanowskiego, s. 57-78
- Zeszyt Naukowy (5) AM w Bydgoszczy Udział harmoniki w kształtowaniu brzmienia utworów skrzypcowych drugiego okresu twórczości Karola Szymanowskiego, s. 57-78 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (8) AM w BydgoszczyTechnika dodekafoniczna w liryce wokalno-instrumentalnej Tadeusza Bairda i Kazimierza Serockiego, s. 85-100
- Zeszyt Naukowy (8) AM w Bydgoszczy Technika dodekafoniczna w liryce wokalno-instrumentalnej Tadeusza Bairda i Kazimierza Serockiego, s. 85-100 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (9) AM w BydgoszczyKrytyka muzyczna na łamach czasopism toruńskich w latach 1945-1975, s. 179-188
- Zeszyt Naukowy (9) AM w Bydgoszczy Krytyka muzyczna na łamach czasopism toruńskich w latach 1945-1975, s. 179-188 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (10) AM w BydgoszczyJęzyk muzyczny "10 Etiud fortepianowych" Grażyny Bacewicz, s. 25-32
- Zeszyt Naukowy (10) AM w Bydgoszczy Język muzyczny "10 Etiud fortepianowych" Grażyny Bacewicz, s. 25-32 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (12) AM w BydgoszczyForma sonatowa w wybranych utworach Antoniego Szałowskiego, s. 45-72
- Zeszyt Naukowy (12) AM w Bydgoszczy Forma sonatowa w wybranych utworach Antoniego Szałowskiego, s. 45-72 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (13) AM w BydgoszczyWłaściwości tonalno-harmoniczne utworów solowych Antoniego Szałowskiego, s. 35-56
- Zeszyt Naukowy (13) AM w Bydgoszczy Właściwości tonalno-harmoniczne utworów solowych Antoniego Szałowskiego, s. 35-56 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (14) AM w BydgoszczyPomorski Związek Śpiewaczy - amatorski ruch chóralny w Toruniu w latach 1912-2000, 31-50
- Zeszyt Naukowy (14) AM w Bydgoszczy Pomorski Związek Śpiewaczy - amatorski ruch chóralny w Toruniu w latach 1912-2000, 31-50 Szczegóły
-
Język, system, styl, forma w muzyce (VI i VII)"Serenite" w twórczości Antoniego Szałowskiego, s. 95-104
- Język, system, styl, forma w muzyce (VI i VII) "Serenite" w twórczości Antoniego Szałowskiego, s. 95-104 Szczegóły
-
Język, system, styl, forma w muzyce (VI i VII)Problem organizacji czasu i ruchu w muzyce Antoniego Szałowskiego, s. 105-120
- Język, system, styl, forma w muzyce (VI i VII) Problem organizacji czasu i ruchu w muzyce Antoniego Szałowskiego, s. 105-120 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (15) AM w BydgoszczyDziałalność artystyczna Toruńskiej Orkiestry Kameralnej w latach 1979-2001, s. 127-142
- Zeszyt Naukowy (15) AM w Bydgoszczy Działalność artystyczna Toruńskiej Orkiestry Kameralnej w latach 1979-2001, s. 127-142 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne jego estetyka, struktura i recepcja (1)Twórczość Antoniego Szałowskiego a norma szkoły kompozytorskiej Nadii Boulanger, s. 165-182
- Dzieło muzyczne jego estetyka, struktura i recepcja (1) Twórczość Antoniego Szałowskiego a norma szkoły kompozytorskiej Nadii Boulanger, s. 165-182 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (10) AM w BydgoszczyProblem formy w "Uwerturze" Antoniego Szałowskiego w świetle założeń neoklasycznych, s. 143-162
- Zeszyt Naukowy (10) AM w Bydgoszczy Problem formy w "Uwerturze" Antoniego Szałowskiego w świetle założeń neoklasycznych, s. 143-162 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy (3)„Wskrzeszenie Łazarza. Hommage à Giotto” Antoniego Szałowskiego. Obraz symfoniczny wobec obrazu malarskiego, s. 117-132
- Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy (3) „Wskrzeszenie Łazarza. Hommage à Giotto” Antoniego Szałowskiego. Obraz symfoniczny wobec obrazu malarskiego, s. 117-132 Szczegóły
-
Musica Variaredaktor
- Musica Varia redaktor Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego rezonans (4)Pieśni bawarskiego rękopisu „Carmina Burana” w kantatach Carla Orffa i Antoniego Szałowskiego (Songs from the Bavarian Manuscript of “Carmina Burana” in the Cantatas of Carl Orff and Antoni Szałowski); s. 135-150
- Dzieło muzyczne i jego rezonans (4) Pieśni bawarskiego rękopisu „Carmina Burana” w kantatach Carla Orffa i Antoniego Szałowskiego (Songs from the Bavarian Manuscript of “Carmina Burana” in the Cantatas of Carl Orff and Antoni Szałowski); s. 135-150 Szczegóły
-
Sześciopałkowa technika gry na wibrafonieredaktor
- Sześciopałkowa technika gry na wibrafonie redaktor Szczegóły
-
The Six-Mallet technique for the Vibraphone by Karol Szymanowskiredaktor
- The Six-Mallet technique for the Vibraphone by Karol Szymanowski redaktor Szczegóły
-
Twórczość Antoniego Szałowskiego w kontekście muzyki XX wiekuautor
- Twórczość Antoniego Szałowskiego w kontekście muzyki XX wieku autor Szczegóły
-
Traces and Echoes of Chopin's work (7)The Resonance Of Chopins Music in the Artistic Output of Ignacy Jan Paderewski. /Rezonans muzyki Chopina w działalności artystycznej Ignacego Jana Paderewskiego
- Traces and Echoes of Chopin's work (7) The Resonance Of Chopins Music in the Artistic Output of Ignacy Jan Paderewski. /Rezonans muzyki Chopina w działalności artystycznej Ignacego Jana Paderewskiego Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego funkcje (6)"Missa pro pace" Wojciecha Kilara jako przesłanie ewangelicznego pokoju
- Dzieło muzyczne i jego funkcje (6) "Missa pro pace" Wojciecha Kilara jako przesłanie ewangelicznego pokoju Szczegóły
-
Nauczyciele muzyki na Pomorzu i KujawachHenryk Sztompka - profesor Konserwatorium Pomorskiego Towarzystwa Muzycznego w Toruniu (1936–1939); s. 73-86
- Nauczyciele muzyki na Pomorzu i Kujawach Henryk Sztompka - profesor Konserwatorium Pomorskiego Towarzystwa Muzycznego w Toruniu (1936–1939); s. 73-86 Szczegóły
-
Świadkowie kultury muzycznej na Pomorzu i KujawachRękopisy Jana Michała Wieczorka w zbiorach Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu, s. 105-122
- Świadkowie kultury muzycznej na Pomorzu i Kujawach Rękopisy Jana Michała Wieczorka w zbiorach Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu, s. 105-122 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego konteksty (5)„Totus Tuus” Henryka Mikołaja Góreckiego w kontekście myśli Jana Pawła II o sztuce / “Totus Tuus” by Henryk Mikołaj Górecki in the Context of Pope John Paul II’s Art Considerations
- Dzieło muzyczne i jego konteksty (5) „Totus Tuus” Henryka Mikołaja Góreckiego w kontekście myśli Jana Pawła II o sztuce / “Totus Tuus” by Henryk Mikołaj Górecki in the Context of Pope John Paul II’s Art Considerations Szczegóły
-
Musica ecclesiastica"Festo Paschatos" (1810) Johanna Carla Pfietznera, organisty toruńskiego
- Musica ecclesiastica "Festo Paschatos" (1810) Johanna Carla Pfietznera, organisty toruńskiego Szczegóły
-
Czasy-Muzyka-Twórcyautorka rozdziału: Eugeniusz Głowski — wybrane utwory na chór a cappella
- Czasy-Muzyka-Twórcy autorka rozdziału: Eugeniusz Głowski — wybrane utwory na chór a cappella Szczegóły
-
Czasy-Muzyka-Twórcyautorka rozdziału: Marek Wakarecy - i jego wizja kultury muzycznej Torunia
- Czasy-Muzyka-Twórcy autorka rozdziału: Marek Wakarecy - i jego wizja kultury muzycznej Torunia Szczegóły
-