Osoby
Aleksandra Brejza
- Imię
- Aleksandra
- Nazwisko
- Brejza
- Drugie imię
- -
- Nazwisko rodowe
- Przybysz
- Nazwisko panieńskie
- Przybysz
- Data urodzenia
- 1963-2-24
- Miejsce urodzenia
- Inowrocław
- Data śmierci
- 0
- Biografia
Aleksandra Brejza - kompozytorka
Aleksandra Brejza (ur. 24.02 1963 r. Inowrocław) ukończyła PSM I i II stopnia w Inowrocławiu w klasie fortepianu prof. A. Drzewieckiego. Jest absolwentką Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. F. Woźniaka, obecnie pracuje na Wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku tej uczelni. Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki (1988), Związku Kompozytorów Polskich (1989). Uczestniczyła w Kursach Młodego Kompozytora organizowanych przez ZKP (1988 r.) oraz w Międzynarodowych Kursach Kompozytorskich odbywających się w ramach Seminarium Bartokowskiego w Szombathely na Węgrzech (1992 r.). Jest laureatką nagrody głównej w I Uczelnianym Konkursie na Fugę (1986 r.) w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Została dwukrotnie wyróżniona w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Młodego Kompozytora ZKP im. T. Bairda: w 1989 r. za Kwartet smyczkowy oraz w 1993 r. za Ultimum moriena na wielką orkiestrę symfoniczną. Laureatka I wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim "Pomorski Siew św. Wojciecha" w Gdańsku za Kantyczki na chór mieszany (1996). Jest też finalistką Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego The London Prize, zorganizowanego przez Londyński Chór Kameralny (2000) oraz laureatką II nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Psalmodycznym w Katowicach (2002).
Ważniejsze kompozycje: Canzona e fughetta na skrzypce (1987); In a pour A na fortepian, Rondo giocoso na fortepian (1987); Ody Horacego na głosy solowe, chór i orkiestrę (1987); En avance na wielką orkiestrę symfoniczną (1988); Kwartet smyczkowy (1989); Kantyczki na chór mieszany (1993); Ultimum moriena na wielką orkiestrę symfoniczną ((1993); Continuum na orkiestrę smyczkową (1994); Trzy pieśni do tekstów poetyckich Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej na mezzosopran i fortepian (1994); Musica sphaerae na chór i perkusję (1995) Psalmus 95 na chór i orkiestrę (1997); Hommage a Bela Bartók na kwartet smyczkowy (1998); Study of Nomos na fortepian (1998); Trzy pieśni do tekstów poetyckich Anny Achmatowej na głos i dwa flety (1998); twórczość chóralna i dziecięca.
Zobacz:
http://www.amuz.bydgoszcz.pl/nauczyciele-akademiccy.html?view=osoba&id=69
- Atrybuty
- -
- Powiązane media
-
-
Aleksandra Brejza "Plejady"autorka kompozycji
- Aleksandra Brejza "Plejady" autorka kompozycji Szczegóły
-
- Powiązane wydarzenia
-
-
Bydgoski Wtorek Muzyczny 157 (CLVII)kompozytorka
- Bydgoski Wtorek Muzyczny 157 (CLVII) kompozytorka Szczegóły
-
- Powiązane instytucje
-
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegopracuje od 1988
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego pracuje od 1988 Szczegóły
-
Inowrocławskie Towarzystwo Muzyczne "Pro Arte"od 1997 skarbnik Towarzystwa
- Inowrocławskie Towarzystwo Muzyczne "Pro Arte" od 1997 skarbnik Towarzystwa Szczegóły
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegoabsolwentka z 1988
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego absolwentka z 1988 Szczegóły
-
- Powiązane publikacje
-
-
Zeszyt Naukowy (1) AM w BydgoszczyŻycie muzyczne Inowrocławia w okresie międzywojennym, s. 61-70
- Zeszyt Naukowy (1) AM w Bydgoszczy Życie muzyczne Inowrocławia w okresie międzywojennym, s. 61-70 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (2) AM w BydgoszczyJęzyk barw dźwiękowych preludiów fortepianowych Oliviera Messiaena, s. 25-46
- Zeszyt Naukowy (2) AM w Bydgoszczy Język barw dźwiękowych preludiów fortepianowych Oliviera Messiaena, s. 25-46 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (5) AM w BydgoszczyFolklor jako źródło twórczości Igora Strawińskiego, Beli Bartóka i Karola Szymanowskiego, s. 135-146
- Zeszyt Naukowy (5) AM w Bydgoszczy Folklor jako źródło twórczości Igora Strawińskiego, Beli Bartóka i Karola Szymanowskiego, s. 135-146 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (9) AM w BydgoszczyŻycie muzyczne Inowrocławia po II wojnie światowej, s. 105-126
- Zeszyt Naukowy (9) AM w Bydgoszczy Życie muzyczne Inowrocławia po II wojnie światowej, s. 105-126 Szczegóły
-
3 Pieśni na głos i fortepiankompozytor
- 3 Pieśni na głos i fortepian kompozytor Szczegóły
-
Język, system, styl, forma w muzyce (VI i VII)"Pod gołym niebem" Beli Bartoka - muzyka na nowo odczytana, s. 55-64
- Język, system, styl, forma w muzyce (VI i VII) "Pod gołym niebem" Beli Bartoka - muzyka na nowo odczytana, s. 55-64 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego konteksty (5)„Hommage à Rameau” Claude’a Debussy’ego i „Suita na fortepian” op. 14 Béli Bartóka: dwa konteksty – jedna idea / “Hommage à Rameau” by C. Debussy and “Suite” op. 14 for Piano by B. Bartók – Two Contexts, One Idea
- Dzieło muzyczne i jego konteksty (5) „Hommage à Rameau” Claude’a Debussy’ego i „Suita na fortepian” op. 14 Béli Bartóka: dwa konteksty – jedna idea / “Hommage à Rameau” by C. Debussy and “Suite” op. 14 for Piano by B. Bartók – Two Contexts, One Idea Szczegóły
-