Osoby
Janina Tatarska
- Imię
- Janina
- Nazwisko
- Tatarska
- Drugie imię
- -
- Nazwisko rodowe
- -
- Nazwisko panieńskie
- -
- Data urodzenia
- 1956-3-31
- Miejsce urodzenia
- -
- Data śmierci
- 0
- Biografia
Dyplom studiów wyższych w specjalności teoria muzyki uzyskała w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Poznaniu w 1980 roku. W latach 1981-1983 odbyła studia doktoranckie w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie historii otrzymała w 1990 roku na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu na podstawie rozprawy Łucjan Kamieński – muzykolog, kompozytor. Od 1993 roku kieruje Zakładem Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie zatrudniona jest na stanowisku profesora AM. Organizuje ogólnopolskie i międzynarodowe konferencje naukowe. Aktywnie działa jako redaktor naukowy w Wydawnictwie Akademii Muzycznej. Od szeregu lat uczestniczy w pracach naukowych i artystycznych Poznańskiego Festiwalu Nauki i Sztuki. Podejmuje badania dotyczące m.in. polskiej kultury muzycznej XIX i XX wieku, środowiska kompozytorskiego Poznania w XX wieku oraz polskiej muzyki fortepianowej. Opublikowała ponad 50 artykułów o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Brała udział w kilkudziesięciu ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych.
[Dane: 2006]
- Atrybuty
- Osoby:Teoretyk muzyki
- Powiązane wydarzenia
-
-
Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 2.Idea cykliczności w `Etiudach symfonicznych` op. 13 Roberta Schumanna
- Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 2. Idea cykliczności w `Etiudach symfonicznych` op. 13 Roberta Schumanna Szczegóły
-
Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 3.Do problemu kategorii narodowej w muzyce polskiej doby romantyzmu
- Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 3. Do problemu kategorii narodowej w muzyce polskiej doby romantyzmu Szczegóły
-
Sesja naukowo-artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 4.Wokół `Sonaty trzech planet` J. Astriaba
- Sesja naukowo-artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 4. Wokół `Sonaty trzech planet` J. Astriaba Szczegóły
-
Sesja naukowo-artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 5.Gatunek miniatury fortepianowej w twórczości Raoula Koczalskiego
- Sesja naukowo-artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 5. Gatunek miniatury fortepianowej w twórczości Raoula Koczalskiego Szczegóły
-
7. Ogólnopolska Konferencja Naukowa - "Język - System - Styl - Forma"Stefana Bolesława Poradowskiego odsłony twórczości
- 7. Ogólnopolska Konferencja Naukowa - "Język - System - Styl - Forma" Stefana Bolesława Poradowskiego odsłony twórczości Szczegóły
-
II Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego archetypEtiudy fortepianowe Karola Szymanowskiego – archetypiczna postać gatunku i jego transformacje
- II Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego archetyp Etiudy fortepianowe Karola Szymanowskiego – archetypiczna postać gatunku i jego transformacje Szczegóły
-
Międzynarodowa Sesja Naukowo-Artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 6.Feliks Nowowiejski - gatunek, forma, styl. Do problematyki
- Międzynarodowa Sesja Naukowo-Artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 6. Feliks Nowowiejski - gatunek, forma, styl. Do problematyki Szczegóły
-
IV Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego rezonans„Etiudy” Chopina jako źródło inspiracji w twórczości kompozytorów polskich (Chopin’s "Etudes" as a source of inspiration in the works of Polish composers)
- IV Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego rezonans „Etiudy” Chopina jako źródło inspiracji w twórczości kompozytorów polskich (Chopin’s "Etudes" as a source of inspiration in the works of Polish composers) Szczegóły
-
V Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego kontekstyKontekstowe uwarunkowania gatunku etiudy fortepianowej / Contextual Conditions of Piano Etude Genre
- V Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego konteksty Kontekstowe uwarunkowania gatunku etiudy fortepianowej / Contextual Conditions of Piano Etude Genre Szczegóły
-
- Powiązane instytucje
-
-
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego
- Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego Szczegóły
-
- Powiązane publikacje
-
-
Zeszyt Naukowy (10) AM w BydgoszczyIdea cykliczności w "Etiudach symfonicznych" w formie wariacji op. 13 R. Schumanna, s. 43-52
- Zeszyt Naukowy (10) AM w Bydgoszczy Idea cykliczności w "Etiudach symfonicznych" w formie wariacji op. 13 R. Schumanna, s. 43-52 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (10) AM w BydgoszczyDo problemu kategorii narodowej w muzyce polskiej doby romantyzmu, s. 183-190
- Zeszyt Naukowy (10) AM w Bydgoszczy Do problemu kategorii narodowej w muzyce polskiej doby romantyzmu, s. 183-190 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego archetyp (2)Etiudy fortepianowe Karola Szymanowskiego. Archetypiczność gatunku i jego transformacje, s. 113-123
- Dzieło muzyczne i jego archetyp (2) Etiudy fortepianowe Karola Szymanowskiego. Archetypiczność gatunku i jego transformacje, s. 113-123 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego rezonans (4)Etiudy Chopina jako źródło inspiracji w twórczości kompozytorów polskich (Chopin’s Études as the Inspiration Source in Works by Polish Composers); s. 97-110
- Dzieło muzyczne i jego rezonans (4) Etiudy Chopina jako źródło inspiracji w twórczości kompozytorów polskich (Chopin’s Études as the Inspiration Source in Works by Polish Composers); s. 97-110 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego konteksty (5)Kontekstowe uwarunkowania gatunku etiudy fortepianowej / Contextual Conditions of the Piano Etúde Genre
- Dzieło muzyczne i jego konteksty (5) Kontekstowe uwarunkowania gatunku etiudy fortepianowej / Contextual Conditions of the Piano Etúde Genre Szczegóły
-