Publikacje
Dzieło muzyczne i jego rezonans (4)
- Podtytuł
- The Musical Work and its Resonance (4)
- Autor
- -
- Redaktor
- Anna Nowak
- Tłumacz
- Jacek Lesiński
- Wydawca
- Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
- Tom/nakład
- -
- Opis
ISBN 978-83-61262-00-8
poz. 40, wyd. I, nakład 200, format B5; ss. 288Prace zbiorowe nr 26
RADA REDAKCYJNA
Współpraca redakcyjna
Zbigniew Bargielski
Barbara Mielcarek-Krzyżanowska
Anna Nowak
Violetta Przech
Barbara Mielcarek-KrzyżanowskaRedakcja językowa tekstów angielskich
Jacek LesińskiKorekta
Barbara Mielcarek-KrzyżanowskaPublikacja dofinansowana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Skład i łamanie: Małgorzata Zielińska
Druk: Wydawnictwo TEKST- Atrybuty
- Publikacje:Książki
Publikacje:Prace zbiorowe - Powiązane media
-
-
Praca zbiorowa nr 26 - Okładka - Dzieło muzyczne i jego rezonans (4)
- Praca zbiorowa nr 26 - Okładka - Dzieło muzyczne i jego rezonans (4) Szczegóły
-
- Powiązane wydarzenia
-
-
IV Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego rezonans
- IV Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego rezonans Szczegóły
-
- Powiązane instytucje
-
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegowydawca
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego wydawca Szczegóły
-
- Powiązane osoby
-
-
Jean-Christophe MaillardFrom Corelli’s Italian Sonata to Couperin’s French Sonade. An Example of Musical Interaction, and the Origin of the Goûts Réunis in the First Years of the Eighteenth Century (Od włoskiej Sonaty Corellego do francuskiej Sonade Couperina: przykłady muzycznych interferencji i narodziny Goûts Réunis na początku XVIII wieku); s. 33-50
- Jean-Christophe Maillard From Corelli’s Italian Sonata to Couperin’s French Sonade. An Example of Musical Interaction, and the Origin of the Goûts Réunis in the First Years of the Eighteenth Century (Od włoskiej Sonaty Corellego do francuskiej Sonade Couperina: przykłady muzycznych interferencji i narodziny Goûts Réunis na początku XVIII wieku); s. 33-50 Szczegóły
-
Irena PoniatowskaO recepcji i intertekstualności w muzyce (De la réception et l’intertextualité); s. 9-20
- Irena Poniatowska O recepcji i intertekstualności w muzyce (De la réception et l’intertextualité); s. 9-20 Szczegóły
-
Zuzana Martinakova-RendekovaCriteria for Positive Reception of a Musical Work: Do They Exist? (Czy istnieją kryteria pozytywnej recepcji dzieła muzycznego?); s. 21-32
- Zuzana Martinakova-Rendekova Criteria for Positive Reception of a Musical Work: Do They Exist? (Czy istnieją kryteria pozytywnej recepcji dzieła muzycznego?); s. 21-32 Szczegóły
-
Bruno MoysanLe problème des influences dans la constitution de la forme lisztienne (Geneza kształtowania się lisztowskiej formy); s. 51-62
- Bruno Moysan Le problème des influences dans la constitution de la forme lisztienne (Geneza kształtowania się lisztowskiej formy); s. 51-62 Szczegóły
-
Michel LehmannShifting Echoes: Die Aegyptische Helena between Richard Wagner and Otto Weininger („Helena egipska” – rezonans wątku mitologicznego); s. 63-74
- Michel Lehmann Shifting Echoes: Die Aegyptische Helena between Richard Wagner and Otto Weininger („Helena egipska” – rezonans wątku mitologicznego); s. 63-74 Szczegóły
-
Anna NowakRezonans „Chopinowskiej idei muzyki europejskiej” w twórczości fortepianowej Karola Szymanowskiego i jego następców (Resonance of “Chopin’s Idea of European Music” in the Piano Compositions of Karol Szymanowski and his Successors); s. 75-84
- Anna Nowak Rezonans „Chopinowskiej idei muzyki europejskiej” w twórczości fortepianowej Karola Szymanowskiego i jego następców (Resonance of “Chopin’s Idea of European Music” in the Piano Compositions of Karol Szymanowski and his Successors); s. 75-84 Szczegóły
-
Barbara Mielcarek-KrzyżanowskaKarola Szymanowskiego idea folkloryzmu jako inspiracja twórcza (Karol Szymanowski’s Idea of Folklorism as Creative Inspiration); s. 85-96
- Barbara Mielcarek-Krzyżanowska Karola Szymanowskiego idea folkloryzmu jako inspiracja twórcza (Karol Szymanowski’s Idea of Folklorism as Creative Inspiration); s. 85-96 Szczegóły
-
Janina TatarskaEtiudy Chopina jako źródło inspiracji w twórczości kompozytorów polskich (Chopin’s Études as the Inspiration Source in Works by Polish Composers); s. 97-110
- Janina Tatarska Etiudy Chopina jako źródło inspiracji w twórczości kompozytorów polskich (Chopin’s Études as the Inspiration Source in Works by Polish Composers); s. 97-110 Szczegóły
-
Violetta Kostka„The Beggar’s Opera” J. Gaya i J. Ch. Pepuscha oraz jej nowe wersje autorstwa F. Austina, K. Weilla, B. Brittena i innych (“The Beggar’s Opera” of 1728 by J. Gay and J. Pepusch and the New Versions by F. Austin, K. Weill, B. Britten and Others); s. 111-120
- Violetta Kostka „The Beggar’s Opera” J. Gaya i J. Ch. Pepuscha oraz jej nowe wersje autorstwa F. Austina, K. Weilla, B. Brittena i innych (“The Beggar’s Opera” of 1728 by J. Gay and J. Pepusch and the New Versions by F. Austin, K. Weill, B. Britten and Others); s. 111-120 Szczegóły
-
Michał Zieliński„Ma Mère l’Oye” Maurycego Ravela. Od fortepianowego oryginału do orkiestrowej feerii barw (Maurice Ravel’s “Ma Mère l’Oye”. From the Piano Original to the Orchestral Extravaganza of Colour); s. 121-134
- Michał Zieliński „Ma Mère l’Oye” Maurycego Ravela. Od fortepianowego oryginału do orkiestrowej feerii barw (Maurice Ravel’s “Ma Mère l’Oye”. From the Piano Original to the Orchestral Extravaganza of Colour); s. 121-134 Szczegóły
-
Marianna KopytsaReceptywne aspekty dziedzictwa epistolarnego Grażyny Bacewicz i Borysa Latoszyńskiego (Receptive Aspects of the Epistolary Heritage Left by Grażyna Bacewicz and Borys Lyatoshynsky); s. 151-160
- Marianna Kopytsa Receptywne aspekty dziedzictwa epistolarnego Grażyny Bacewicz i Borysa Latoszyńskiego (Receptive Aspects of the Epistolary Heritage Left by Grażyna Bacewicz and Borys Lyatoshynsky); s. 151-160 Szczegóły
-
Barbara Literskaadeusza Bairda utwory „na zamówienie” (Tadeusz Baird “Commissioned” Pieces); s. 161-176
- Barbara Literska adeusza Bairda utwory „na zamówienie” (Tadeusz Baird “Commissioned” Pieces); s. 161-176 Szczegóły
-
Olena BeregovaTwórczość dramatyczna współczesnych kompozytorów ukraińskich: aspekty receptywne i komunikacyjne (The Dramatic Output of Ukrainian Composers: Receptive and Communicative Aspects); s. 177-186
- Olena Beregova Twórczość dramatyczna współczesnych kompozytorów ukraińskich: aspekty receptywne i komunikacyjne (The Dramatic Output of Ukrainian Composers: Receptive and Communicative Aspects); s. 177-186 Szczegóły
-
Lubomir ChalupkaPrzemiany stylu słowackiego kompozytora Ilji Zeljenki jako indywidualna interpretacja rezonansów (The Slovak Composer Ilja Zeljenka’s Style Development as his Individual Transformation of Resonances); s. 187-204
- Lubomir Chalupka Przemiany stylu słowackiego kompozytora Ilji Zeljenki jako indywidualna interpretacja rezonansów (The Slovak Composer Ilja Zeljenka’s Style Development as his Individual Transformation of Resonances); s. 187-204 Szczegóły
-
Teresa MaleckaO rezonowaniu historii w życiu i twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego (On the Resonance of History in the Life and Art of H.M. Górecki); s. 205-228
- Teresa Malecka O rezonowaniu historii w życiu i twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego (On the Resonance of History in the Life and Art of H.M. Górecki); s. 205-228 Szczegóły
-
Violetta Przech„Requiem” Zbigniewa Bargielskiego. Rezonans idei gatunku? (Zbigniew Bargielski’s “Requiem”: A Resonance of Ideas); s. 229-248
- Violetta Przech „Requiem” Zbigniewa Bargielskiego. Rezonans idei gatunku? (Zbigniew Bargielski’s “Requiem”: A Resonance of Ideas); s. 229-248 Szczegóły
-
Anita MikelsoneResonance of Modernism in Latvian Music (Rezonans modernizmu w muzyce łotewskiej); s. 249-260
- Anita Mikelsone Resonance of Modernism in Latvian Music (Rezonans modernizmu w muzyce łotewskiej); s. 249-260 Szczegóły
-
Alicja Gronau-OsińskaWpływ rozwiązań technologiczno-formalnych i estetycznych Iannisa Xenakisa na moją twórczość (The Influence of Technological, Formal and Aesthetic Solutions Employed by Iannis Xenakis on my Work); s. 261-276
- Alicja Gronau-Osińska Wpływ rozwiązań technologiczno-formalnych i estetycznych Iannisa Xenakisa na moją twórczość (The Influence of Technological, Formal and Aesthetic Solutions Employed by Iannis Xenakis on my Work); s. 261-276 Szczegóły
-
Elżbieta SzczurkoPieśni bawarskiego rękopisu „Carmina Burana” w kantatach Carla Orffa i Antoniego Szałowskiego (Songs from the Bavarian Manuscript of “Carmina Burana” in the Cantatas of Carl Orff and Antoni Szałowski); s. 135-150
- Elżbieta Szczurko Pieśni bawarskiego rękopisu „Carmina Burana” w kantatach Carla Orffa i Antoniego Szałowskiego (Songs from the Bavarian Manuscript of “Carmina Burana” in the Cantatas of Carl Orff and Antoni Szałowski); s. 135-150 Szczegóły
-