Publikacje
Zeszyt Naukowy (10) AM w Bydgoszczy
- Podtytuł
- Materiały z sesji naukowej: "Język-System-Styl-Forma" cz. II
- Autor
- -
- Redaktor
- Witold Młóciński
- Tłumacz
- -
- Wydawca
- Wydawnictwo Uczelniane AM w Bydgoszczy
- Tom/nakład
- -
- Opis
ISSN 1230-2708
Pozycja 14, Wydanie I, Nakład 250, Format B5.
Rada Redakcyjna:
prof. Franciszek Woźniak,
dr Anna Nowak,
st. wykł. Witold MłócińskiPublikacja dofinansowana przez Komitet Badań Naukowych
Skład: Comma s.c. J. Jóźwiak i S-ka, Bydgoszcz
Druk: ZP Polraster, Bydgoszcz- Atrybuty
- Publikacje:Książki
Publikacje:Zeszyty Naukowe AM - Powiązane wydarzenia
- Powiązane instytucje
-
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegowydawca
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego wydawca Szczegóły
-
- Powiązane osoby
-
-
Violetta PrzechW stronę eksperymentu: sonorystyczne środki wykonawcze w polskiej twórczości na fortepian solo II połowy XX wieku; s. 7-24
- Violetta Przech W stronę eksperymentu: sonorystyczne środki wykonawcze w polskiej twórczości na fortepian solo II połowy XX wieku; s. 7-24 Szczegóły
-
Elżbieta SzczurkoJęzyk muzyczny "10 Etiud fortepianowych" Grażyny Bacewicz, s. 25-32
- Elżbieta Szczurko Język muzyczny "10 Etiud fortepianowych" Grażyny Bacewicz, s. 25-32 Szczegóły
-
Antoni PoszowskiTechnika centralizacji brzmieniowej jedną z zasad porządkujących przebieg konstrukcji dźwiękowej w utworach XX wieku, s. 33-42
- Antoni Poszowski Technika centralizacji brzmieniowej jedną z zasad porządkujących przebieg konstrukcji dźwiękowej w utworach XX wieku, s. 33-42 Szczegóły
-
Janina TatarskaIdea cykliczności w "Etiudach symfonicznych" w formie wariacji op. 13 R. Schumanna, s. 43-52
- Janina Tatarska Idea cykliczności w "Etiudach symfonicznych" w formie wariacji op. 13 R. Schumanna, s. 43-52 Szczegóły
-
Aleksandra Kłaput-WiśniewskaMiędzy tradycjonalizmem a nowoczesnością - uwagi o sposobach kształtowania formy w wybranych utworach Romana Maciejewskiego, s. 53-59
- Aleksandra Kłaput-Wiśniewska Między tradycjonalizmem a nowoczesnością - uwagi o sposobach kształtowania formy w wybranych utworach Romana Maciejewskiego, s. 53-59 Szczegóły
-
Teresa BłaszkiewiczRefleksje nad problematyką formy w muzyce współczesnej na przykładzie "24 Preludiów i fug" Rodiona Szczedrina, s. 61-83
- Teresa Błaszkiewicz Refleksje nad problematyką formy w muzyce współczesnej na przykładzie "24 Preludiów i fug" Rodiona Szczedrina, s. 61-83 Szczegóły
-
Michał ZielińskiRola flażoletów w kształtowaniu indywidualnego brzmienia orkiestry Maurycego Ravela, s. 85-103
- Michał Zieliński Rola flażoletów w kształtowaniu indywidualnego brzmienia orkiestry Maurycego Ravela, s. 85-103 Szczegóły
-
Danuta GwizdalankaForma w opiniach i muzyce Witolda Lutosławskiego, s. 105-131
- Danuta Gwizdalanka Forma w opiniach i muzyce Witolda Lutosławskiego, s. 105-131 Szczegóły
-
Marcin GmysParadygmaty psychologii afektu a koncepcje formy muzycznej w ujęciu Petera Kivy`ego, s. 135-142
- Marcin Gmys Paradygmaty psychologii afektu a koncepcje formy muzycznej w ujęciu Petera Kivy`ego, s. 135-142 Szczegóły
-
Anna NowakArchetyp formy sonatowej we współczesnych koncertach polskich, s. 163-173
- Anna Nowak Archetyp formy sonatowej we współczesnych koncertach polskich, s. 163-173 Szczegóły
-
Aleksandra Kłaput-WiśniewskaJęzyk muzyczny utworów wokalno-instrumentalnych Romana Maciejewskiego, s. 175-181
- Aleksandra Kłaput-Wiśniewska Język muzyczny utworów wokalno-instrumentalnych Romana Maciejewskiego, s. 175-181 Szczegóły
-
Janina TatarskaDo problemu kategorii narodowej w muzyce polskiej doby romantyzmu, s. 183-190
- Janina Tatarska Do problemu kategorii narodowej w muzyce polskiej doby romantyzmu, s. 183-190 Szczegóły
-
Teresa BrodniewiczKod patriotyczny w polskim Hymnie Narodowym, s. 191-206
- Teresa Brodniewicz Kod patriotyczny w polskim Hymnie Narodowym, s. 191-206 Szczegóły
-
Michał ZielińskiInspiracje jazzowe w muzyce europejskiej, s. 207-217
- Michał Zieliński Inspiracje jazzowe w muzyce europejskiej, s. 207-217 Szczegóły
-
Krzysztof MeyerSystemy w muzyce współczesnej - rafy i mielizny, s. 219-229
- Krzysztof Meyer Systemy w muzyce współczesnej - rafy i mielizny, s. 219-229 Szczegóły
-
Danuta GwizdalankaJęzyk o języku, czyli Lutosławski i inni kompozytorzy o własnej muzyce (ku przestrodze młodych teoretyków), s. 231-239
- Danuta Gwizdalanka Język o języku, czyli Lutosławski i inni kompozytorzy o własnej muzyce (ku przestrodze młodych teoretyków), s. 231-239 Szczegóły
-
Elżbieta SzczurkoProblem formy w "Uwerturze" Antoniego Szałowskiego w świetle założeń neoklasycznych, s. 143-162
- Elżbieta Szczurko Problem formy w "Uwerturze" Antoniego Szałowskiego w świetle założeń neoklasycznych, s. 143-162 Szczegóły
-
Witold Młócińskiredaktor
- Witold Młóciński redaktor Szczegóły
-
Leon Batorto jest test do usunięcia
- Leon Bator to jest test do usunięcia Szczegóły
-