Publikacje

Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy (3)

Podtytuł
The musical work as a Sound Phenomenon (3)
Autor
-
Redaktor
Anna Nowak
Tłumacz
Jacek Lesiński
Wydawca
Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
Tom/nakład
-
Opis

ISBN 978-83-923492-2-8

Poz. 35 wyd. I, nakład 200, Format B5

Prace zbiorowe nr 24

RADA REDAKCYJNA:
Zbigniew Bargielski
Barbara Mielcarek-Krzyżanowska
Anna Nowak
Violetta Przech

Przekład z angielskiego:
Jacek Lesiński, Aleksandra Kledzik

Korekta: Barbara Mielcarek-Krzyżanowska

Publikacja dofinansowana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz ze środków Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Skład i łamanie: Małgorzata Zielińska
Druk: Wydawnictwo TEKST

Atrybuty
Publikacje:Książki
Publikacje:Prace zbiorowe
Powiązane media
  • Praca zbiorowa nr 24 - Okładka - Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy (3) Okładka Szczegóły
Powiązane wydarzenia
  • III Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy Szczegóły
Powiązane instytucje
  • Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego wydawca Szczegóły
Powiązane osoby
  • Jagna Dankowska Zagadnienie współczesnej konkretyzacji brzmieniowej dzieła muzycznego, s. 9-22 Szczegóły
  • Andrzej Lupa Fenomen dźwiękowy a partytura, s. 23-30 Szczegóły
  • Marta Osowska Dzieło muzyczne w dźwiękowym urzeczywistnieniu - droga do celu, s. 31-36 Szczegóły
  • Zuzana Martinakova-Rendekova Rezonans morficzny i dźwiękowe uniwersum muzyki, s. 37-46 Szczegóły
  • Hanna Kostrzewska Dźwięk jako istota i zjawisko. O dwóch rodzajach brzmieniowości dzieła muzycznego, s. 47-62 Szczegóły
  • Anna Nowak Funkcje dźwięku w muzyce Witolda Lutosławskiego, s. 63-72 Szczegóły
  • Violetta Przech Brzmienie jako znak w kontekście minimalistycznej twórczości Tomasza Sikorskiego, s. 73-82 Szczegóły
  • Michał Zieliński Symbolika liczb i jej znaczenie w percepcji słuchowej (na przykładzie motetu „Nuper rosarum flores” Guillaume’a Dufaya), s. 83-94 Szczegóły
  • Myléne Dubiau-Feuillerac Cielesność we francuskiej pieśni artystycznej na przykładzie wybranych utworów Claude’a Debussy’ego, s. 95-104 Szczegóły
  • Małgorzata Janicka-Słysz Koloryzm dźwiękowy Karola Szymanowskiego. Brzmienie i jego znaczenie, s. 105-116 Szczegóły
  • Elżbieta Szczurko „Wskrzeszenie Łazarza. Hommage à Giotto” Antoniego Szałowskiego. Obraz symfoniczny wobec obrazu malarskiego, s. 117-132 Szczegóły
  • Katarzyna Rajs „Mazurek nr 7” Romana Maciejewskiego. Wizja kompozytora i jej dźwiękowa realizacja w autorskiej interpretacji dzieła, s. 133-140 Szczegóły
  • Teresa Błaszkiewicz „Sonare” w sonacie. Polska sonata fortepianowa XX wieku, s. 141-152 Szczegóły
  • Lubomir Chalupka Nowe brzmienie jako jeden ze stymulatorów muzyki awangardowej w Słowacji w latach 60. XX wieku, s. 153-174 Szczegóły
  • Diana Baibusa-Zandberga Faktura jako dźwiękowy fenomen muzyki fortepianowej, s. 175-188 Szczegóły