Osoby
Michał Zieliński
- Imię
- Michał
- Nazwisko
- Zieliński
- Drugie imię
- -
- Nazwisko rodowe
- -
- Nazwisko panieńskie
- -
- Data urodzenia
- 1965-3-28
- Miejsce urodzenia
- -
- Data śmierci
- 2024-2-2
- Miejsce śmierci
- Bydgoszzcz
- Biografia
- Michał Zieliński w 1985 r. ukończył Szkołę Muzyczną II stopnia w Bydgoszczy w klasie oboju. W latach 1986-1991 studiował w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, początkowo na Wydziale Instrumentalnym (specjalność: gra na oboju), a od 1987 r. na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki (teoria muzyki i kompozycja w klasie prof. F. Woźniaka). Po ukończeniu studiów został zatrudniony w macierzystej uczelni na stanowisku asystenta, prowadząc kursy instrumentacji i solfeżu. Poza działalnością dydaktyczną czynnie uczestniczy w sesjach i sympozjach naukowych organizowanych przez uczelnie muzyczne w Bydgoszczy, Krakowie i Warszawie; opublikował kilkanaście artykułów naukowych, szereg esejów i recenzji muzycznych; brał udział w kursach i seminariach kompozytorskich (International Bartók Seminar 1991 - Szombathely (Węgry); I Gdańskie Spotkania Młodych Kompozytorów - Gdańsk 1992).W 2004 roku obronił dysertację doktorską "Technika orkiestrowa Tadeusza Bairda" napisaną pod kierunkiem prof. dr. hab. Macieja Gołąba, a w 2011 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego.Jest kierownikiem artystycznym Zespołu Muzyki Dawnej "Collegium Vocale", który dał ponad 300 koncertów w kraju i za granicą (Dania, Szwecja, Niemcy, Białoruś), nagrał kilka audycji radiowych i telewizyjnych wspólnie z zespołem "Ars Nova" Jacka Urbaniaka, a także wydał siedem płyt kompaktowych.Michał Zieliński jest twórcą dwóch mszy - Mszy na chór mieszany a cappella oraz Missy super cantiones profane. W pierwszej elementy chorału gregoriańskiego połączone zostały z muzyką jazzową. Druga, zdaniem kompozytora, jest "próbą reaktywowania renesansowej praktyki wykonawczej".Anna Szarapka, Msza w twórczości kompozytorów Pomorza i Kujaw w: Czasy – Muzyka – Twórcy na Pomorzu i Kujawach, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2014, ss. 109-133.
- Atrybuty
-
Osoby:Kompozytor
Osoby:Teoretyk muzyki
Osoby:Pracownik AM w Bydgoszczy
Osoby:Absolwent AM w Bydgoszczy - Powiązane media
-
-
Zieliński Michał - Okładka - Twórczość orkiestrowa Tadeusza Bairda w kontekście techniki instrumentacjiautor publikacji
- Zieliński Michał - Okładka - Twórczość orkiestrowa Tadeusza Bairda w kontekście techniki instrumentacji autor publikacji Szczegóły
-
Foto Zieliński - Zieliński M. i Janicka-Słysz M.dr Michał Zieliński podczas III Międzynarodowego Sympozjum `Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy`
- Foto Zieliński - Zieliński M. i Janicka-Słysz M. dr Michał Zieliński podczas III Międzynarodowego Sympozjum `Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy` Szczegóły
-
Foto JanickaSłysz-1 - Janicka-Słysz M. i Zieliński M.
- Foto JanickaSłysz-1 - Janicka-Słysz M. i Zieliński M. Szczegóły
-
Zieliński Michał - Okładka - Model mozartowskiej orkiestry symfonicznej
- Zieliński Michał - Okładka - Model mozartowskiej orkiestry symfonicznej Szczegóły
-
Afisz Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka dla dzieci" 19-20 IV 2023
- Afisz Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka dla dzieci" 19-20 IV 2023 Szczegóły
-
Program Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka dla dzieci" 19-20 IV 2023uczestnik konferencji
- Program Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka dla dzieci" 19-20 IV 2023 uczestnik konferencji Szczegóły
-
Afisz-program Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka użytkowa" 27-29 IV 2022uczestnik konferencji
- Afisz-program Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Muzyka użytkowa" 27-29 IV 2022 uczestnik konferencji Szczegóły
-
- Powiązane wydarzenia
-
-
Sympozjum Naukowe - Twórczość Beli Bartóka w 50. rocznicę śmierci kompozytoraBartóka a Kanon Polikleta - kilka uwag krytycznych na marginesie teorii Erno Lendvaia
- Sympozjum Naukowe - Twórczość Beli Bartóka w 50. rocznicę śmierci kompozytora Bartóka a Kanon Polikleta - kilka uwag krytycznych na marginesie teorii Erno Lendvaia Szczegóły
-
Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 2.Rola flażoletów w kształtowaniu indywidualnego charakteru brzmienia orkiestry Maurycega Ravela
- Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 2. Rola flażoletów w kształtowaniu indywidualnego charakteru brzmienia orkiestry Maurycega Ravela Szczegóły
-
Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 3.Inspiracje jazzowe w muzyce europejskiej
- Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 3. Inspiracje jazzowe w muzyce europejskiej Szczegóły
-
Sesja naukowo-artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 4.Stopień wykorzystania możliwości fakturalnych instrumentów smyczkowych w utworach symfonicznych Tadeusza Bairda do 1953 roku
- Sesja naukowo-artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 4. Stopień wykorzystania możliwości fakturalnych instrumentów smyczkowych w utworach symfonicznych Tadeusza Bairda do 1953 roku Szczegóły
-
Sesja naukowo-artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 5.Nowe spojrzenie na formę `Elegei` Tadeusza Bairda
- Sesja naukowo-artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 5. Nowe spojrzenie na formę `Elegei` Tadeusza Bairda Szczegóły
-
Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 1.Geometryzacja struktury dźwiękowej jako przejaw wpływów kubistycznych na muzykę Igora Strawińskiego
- Sesja Naukowa - Język-System-Styl-Forma część 1. Geometryzacja struktury dźwiękowej jako przejaw wpływów kubistycznych na muzykę Igora Strawińskiego Szczegóły
-
Sesja Naukowa - Karol SzymanowskiKolorystyka dźwiękowa w utworach symfonicznych Karola Szymanowskiego
- Sesja Naukowa - Karol Szymanowski Kolorystyka dźwiękowa w utworach symfonicznych Karola Szymanowskiego Szczegóły
-
Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne, jego estetyka, struktura i recepcja„Cassazione per orchestra” Tadeusza Bairda – między tradycją a nowoczesnością
- Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne, jego estetyka, struktura i recepcja „Cassazione per orchestra” Tadeusza Bairda – między tradycją a nowoczesnością Szczegóły
-
7. Ogólnopolska Konferencja Naukowa - "Język - System - Styl - Forma"Tadeusz Baird - romantyk w okowach modernizmu
- 7. Ogólnopolska Konferencja Naukowa - "Język - System - Styl - Forma" Tadeusz Baird - romantyk w okowach modernizmu Szczegóły
-
II Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego archetypKlasycyzujący nurt w twórczości Maurycego Ravela
- II Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego archetyp Klasycyzujący nurt w twórczości Maurycego Ravela Szczegóły
-
III Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowySymbolika liczb i jej znaczenie w percepcji słuchowej (na przykładzie motetu "Nuper rosarum flores" Guillaume'a Dufaya)
- III Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy Symbolika liczb i jej znaczenie w percepcji słuchowej (na przykładzie motetu "Nuper rosarum flores" Guillaume'a Dufaya) Szczegóły
-
Międzynarodowa Sesja Naukowo-Artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 6.Kolorystyka instrumentalna w neoklasycznych utworach orkiestrowych Tadeusza Bairda
- Międzynarodowa Sesja Naukowo-Artystyczna - Język-System-Styl-Forma część 6. Kolorystyka instrumentalna w neoklasycznych utworach orkiestrowych Tadeusza Bairda Szczegóły
-
IV Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego rezonans„Ma Mere l`Oye” Maurycego Ravela - od fortepianowego oryginału do orkiestrowej feerii barw (Maurice Ravel’s `Ma Mere l`Oye` – from the piano original to the orchestral extravaganza of colour)
- IV Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego rezonans „Ma Mere l`Oye” Maurycego Ravela - od fortepianowego oryginału do orkiestrowej feerii barw (Maurice Ravel’s `Ma Mere l`Oye` – from the piano original to the orchestral extravaganza of colour) Szczegóły
-
V Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego konteksty„Le Tombeau de Couperin” Maurycego Ravela – geneza i konteksty / Maurice Ravel’s “Le Tombeau de Couperin” – origin and contexts
- V Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego konteksty „Le Tombeau de Couperin” Maurycego Ravela – geneza i konteksty / Maurice Ravel’s “Le Tombeau de Couperin” – origin and contexts Szczegóły
-
VI Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego funkcjeRenesansowa polifonia sakralna – między liturgiczną a estetyczną funkcją dzieła / Renaissance Sacred Poliphony: Between the Liturgical and Aesthetic Functions of a Musical Work
- VI Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne i jego funkcje Renesansowa polifonia sakralna – między liturgiczną a estetyczną funkcją dzieła / Renaissance Sacred Poliphony: Between the Liturgical and Aesthetic Functions of a Musical Work Szczegóły
-
Bydgoski Wtorek Muzyczny 42 - z cyklu "Debiuty" - "Młodzi kompozytorzy Bydgoszczykompozytor
- Bydgoski Wtorek Muzyczny 42 - z cyklu "Debiuty" - "Młodzi kompozytorzy Bydgoszczy kompozytor Szczegóły
-
Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu "Polscy kompozytorzy muzyki chóralnej" - "Moja piosnka - wokół muzyki Józefa Świdra"
- Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu "Polscy kompozytorzy muzyki chóralnej" - "Moja piosnka - wokół muzyki Józefa Świdra" Szczegóły
-
VII Międzynarodowe Sympozjum - Chopinowskie tropy i echa: recepcja dzieła Chopina w twórczości muzycznejOrkiestrowe transkrypcje utworów Chopina – aspekt aksjologiczny / Orchestral transcriptions of Chopin’s pieces – the axiological aspect
- VII Międzynarodowe Sympozjum - Chopinowskie tropy i echa: recepcja dzieła Chopina w twórczości muzycznej Orkiestrowe transkrypcje utworów Chopina – aspekt aksjologiczny / Orchestral transcriptions of Chopin’s pieces – the axiological aspect Szczegóły
-
18. Ogólnopolska Sesja Naukowa "Czasy — muzyka — twórcy"referent
- 18. Ogólnopolska Sesja Naukowa "Czasy — muzyka — twórcy" referent Szczegóły
-
- Powiązane instytucje
-
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegopracuje od 1990
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego pracuje od 1990 Szczegóły
-
Instytut Sztuki Polskiej Akademii Naukdoktorat w 2004
- Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk doktorat w 2004 Szczegóły
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegoabsolwent z 1991
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego absolwent z 1991 Szczegóły
-
Collegium Vocale Bydgoszczczłonek zespołu - tenor; kierownik artystyczny
- Collegium Vocale Bydgoszcz członek zespołu - tenor; kierownik artystyczny Szczegóły
-
- Powiązane publikacje
-
-
Zeszyt Naukowy (5) AM w BydgoszczyTechnika orkiestrowa w utworach symfonicznych Karola Szymanowskiego, s. 95-110
- Zeszyt Naukowy (5) AM w Bydgoszczy Technika orkiestrowa w utworach symfonicznych Karola Szymanowskiego, s. 95-110 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (8) AM w BydgoszczyGeometryzacja struktury dźwiękowej jako przejaw wpływów kubistycznych na muzykę Igora Strawińskiego, s. 49-62
- Zeszyt Naukowy (8) AM w Bydgoszczy Geometryzacja struktury dźwiękowej jako przejaw wpływów kubistycznych na muzykę Igora Strawińskiego, s. 49-62 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (10) AM w BydgoszczyRola flażoletów w kształtowaniu indywidualnego brzmienia orkiestry Maurycego Ravela, s. 85-103
- Zeszyt Naukowy (10) AM w Bydgoszczy Rola flażoletów w kształtowaniu indywidualnego brzmienia orkiestry Maurycego Ravela, s. 85-103 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (10) AM w BydgoszczyInspiracje jazzowe w muzyce europejskiej, s. 207-217
- Zeszyt Naukowy (10) AM w Bydgoszczy Inspiracje jazzowe w muzyce europejskiej, s. 207-217 Szczegóły
-
Zeszyt Naukowy (12) AM w BydgoszczyStopień wykorzystania możliwości technicznych instrumentów smyczkowych w utworach symfonicznych Tadeusza Bairda do 1953 roku, s. 141-164
- Zeszyt Naukowy (12) AM w Bydgoszczy Stopień wykorzystania możliwości technicznych instrumentów smyczkowych w utworach symfonicznych Tadeusza Bairda do 1953 roku, s. 141-164 Szczegóły
-
Język, system, styl, forma w muzyce (VI i VII)Tadeusz Baird - romantyk w okowach modernizmu, s. 137-156
- Język, system, styl, forma w muzyce (VI i VII) Tadeusz Baird - romantyk w okowach modernizmu, s. 137-156 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne jego estetyka, struktura i recepcja (1)"Cassazione per orchestra" Tadeusza Bairda - neoklasyczna dodekafonia, s. 221-230
- Dzieło muzyczne jego estetyka, struktura i recepcja (1) "Cassazione per orchestra" Tadeusza Bairda - neoklasyczna dodekafonia, s. 221-230 Szczegóły
-
Twórczość orkiestrowa Tadeusza Bairda w kontekście techniki instrumentacjiautor
- Twórczość orkiestrowa Tadeusza Bairda w kontekście techniki instrumentacji autor Szczegóły
-
Z dziejów opery w Bydgoszczy 1956-1994redaktor
- Z dziejów opery w Bydgoszczy 1956-1994 redaktor Szczegóły
-
Improwizacja w muzyce barokuredaktor
- Improwizacja w muzyce baroku redaktor Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego archetyp (2)Klasycyzujący nurt w twórczości Maurycego Ravela, s. 83-94
- Dzieło muzyczne i jego archetyp (2) Klasycyzujący nurt w twórczości Maurycego Ravela, s. 83-94 Szczegóły
-
Wielka Filharmonia. Filharmonia Pomorska w latach 1953-1990redaktor
- Wielka Filharmonia. Filharmonia Pomorska w latach 1953-1990 redaktor Szczegóły
-
Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy (3)Symbolika liczb i jej znaczenie w percepcji słuchowej (na przykładzie motetu „Nuper rosarum flores” Guillaume’a Dufaya), s. 83-94
- Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy (3) Symbolika liczb i jej znaczenie w percepcji słuchowej (na przykładzie motetu „Nuper rosarum flores” Guillaume’a Dufaya), s. 83-94 Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego rezonans (4)„Ma Mère l’Oye” Maurycego Ravela. Od fortepianowego oryginału do orkiestrowej feerii barw (Maurice Ravel’s “Ma Mère l’Oye”. From the Piano Original to the Orchestral Extravaganza of Colour); s. 121-134
- Dzieło muzyczne i jego rezonans (4) „Ma Mère l’Oye” Maurycego Ravela. Od fortepianowego oryginału do orkiestrowej feerii barw (Maurice Ravel’s “Ma Mère l’Oye”. From the Piano Original to the Orchestral Extravaganza of Colour); s. 121-134 Szczegóły
-
Musica Variaredaktor
- Musica Varia redaktor Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego konteksty (5)„Le Tombeau de Couperin” Maurycego Ravela – geneza i konteksty / “Le Tombeau de Couperin” by Maurice Ravel: Its Genesis and Context
- Dzieło muzyczne i jego konteksty (5) „Le Tombeau de Couperin” Maurycego Ravela – geneza i konteksty / “Le Tombeau de Couperin” by Maurice Ravel: Its Genesis and Context Szczegóły
-
Model mozartowskiej orkiestry symfonicznejautor
- Model mozartowskiej orkiestry symfonicznej autor Szczegóły
-
Dzieło muzyczne i jego funkcje (6)Renesansowa polifonia sakralna. Między liturgiczną a estetyczną funkcją muzyki
- Dzieło muzyczne i jego funkcje (6) Renesansowa polifonia sakralna. Między liturgiczną a estetyczną funkcją muzyki Szczegóły
-
Traces and Echoes of Chopin's work (7)Orchestral Transcriptions od Chopins Works - The Axiological Aspect. /Orkiestrowe transkrypcje utworów Chopina - aspekt aksjologiczny
- Traces and Echoes of Chopin's work (7) Orchestral Transcriptions od Chopins Works - The Axiological Aspect. /Orkiestrowe transkrypcje utworów Chopina - aspekt aksjologiczny Szczegóły
-
Czasy-Muzyka-Twórcyredaktor, autor rozdziału Na fraszki Jana z Czarnolasu — odrodzony renesans
- Czasy-Muzyka-Twórcy redaktor, autor rozdziału Na fraszki Jana z Czarnolasu — odrodzony renesans Szczegóły
-
Czasy-Muzyka-TwórcyAnna Szarapka, Msza w twórczości kompozytorów Pomorza i Kujaw
- Czasy-Muzyka-Twórcy Anna Szarapka, Msza w twórczości kompozytorów Pomorza i Kujaw Szczegóły
-
Kompozytorzy w Bydgoszczy.redaktor
- Kompozytorzy w Bydgoszczy. redaktor Szczegóły
-