Wydarzenia
Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne, jego estetyka, struktura i recepcja
- Data
- 2004-11-22
- Miejsce
- AM Bydgoszcz
- Opis
22–24 listopada 2004 roku
Kierownictwo naukowe:
prof. AM dr Anna NowakKierownictwo artystyczne:
prof. AM Zbigniew Bargielski
Sekretariat:
mgr Małgorzata Zielińska
dr Aleksandra Kłaput-Wiśniewska
mgr Barbara Mielcarek-KrzyżanowskaImprezy towarzyszące:
Wystawa: 30 Lat Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
22.11.2004 - Koncert muzyki fortepianowej
23.11.2004 - Koncert kameralny- Atrybuty
- Wydarzenia:Sesja naukowa
Wydarzenia:Koncert - Powiązane instytucje
-
-
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiegoorganizatorzy: Wydział Kompozycji i Teorii Muzyki oraz Katedra Teorii Muzyki i Kompozycji
- Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego organizatorzy: Wydział Kompozycji i Teorii Muzyki oraz Katedra Teorii Muzyki i Kompozycji Szczegóły
-
- Powiązane osoby
-
-
Mieczysław TomaszewskiDzieło muzyczne w kontekście swego czasu i miejsca
- Mieczysław Tomaszewski Dzieło muzyczne w kontekście swego czasu i miejsca Szczegóły
-
Marta SzokaPejzaż dźwiękowy jako kategoria interpretacyjna w muzyce George`a Crumba
- Marta Szoka Pejzaż dźwiękowy jako kategoria interpretacyjna w muzyce George`a Crumba Szczegóły
-
Jolanta Szulakowska-KulawikDzieło muzyczne w kontekście przemian artystycznych idei kultury europejskiej – punkty i kontrapunkty
- Jolanta Szulakowska-Kulawik Dzieło muzyczne w kontekście przemian artystycznych idei kultury europejskiej – punkty i kontrapunkty Szczegóły
-
Zuzana Martinakova-RendekovaZastosowanie teorii systemów do muzyki i dzieła muzycznego (struktura, procesy, funkcje)
- Zuzana Martinakova-Rendekova Zastosowanie teorii systemów do muzyki i dzieła muzycznego (struktura, procesy, funkcje) Szczegóły
-
Danuta SzlagowskaSeconda practica w XVII-wiecznym Gdańsku
- Danuta Szlagowska Seconda practica w XVII-wiecznym Gdańsku Szczegóły
-
Wojciech NowikOkoliczności powstania oraz symbolika „Mazurka e-moll” op. 41 Fryderyka Chopina
- Wojciech Nowik Okoliczności powstania oraz symbolika „Mazurka e-moll” op. 41 Fryderyka Chopina Szczegóły
-
Valerija Kanački-JonovićAspekty analizy „Sonaty h-moll” Franciszka Liszta
- Valerija Kanački-Jonović Aspekty analizy „Sonaty h-moll” Franciszka Liszta Szczegóły
-
Elena Sakało„Robert Diabeł” Giacomo Meyerbeera w kontekście reformy opery romantycznej systemu artystycznego
- Elena Sakało „Robert Diabeł” Giacomo Meyerbeera w kontekście reformy opery romantycznej systemu artystycznego Szczegóły
-
Teresa MaleckaOd obrazu do dźwięku. Inspiracje, transpozycje, interpretacje w „Obrazkach z wystawy” Modesta Musorgskiego
- Teresa Malecka Od obrazu do dźwięku. Inspiracje, transpozycje, interpretacje w „Obrazkach z wystawy” Modesta Musorgskiego Szczegóły
-
Tamara Hnativ„Concerto grosso” Witalija Gubenko i tendencje neoklasyczne w ukraińskiej muzyce XX wieku
- Tamara Hnativ „Concerto grosso” Witalija Gubenko i tendencje neoklasyczne w ukraińskiej muzyce XX wieku Szczegóły
-
Michał Zieliński„Cassazione per orchestra” Tadeusza Bairda – między tradycją a nowoczesnością
- Michał Zieliński „Cassazione per orchestra” Tadeusza Bairda – między tradycją a nowoczesnością Szczegóły
-
Susanne KoglerKu estetyce form fragmentarycznych - o zmianach w formach utworów muzycznych doby współczesnej
- Susanne Kogler Ku estetyce form fragmentarycznych - o zmianach w formach utworów muzycznych doby współczesnej Szczegóły
-
Violetta PrzechRecepcja modelu formy sonaty w wybranych utworach fortepianowych kompozytorów polskich II połowy XX wieku
- Violetta Przech Recepcja modelu formy sonaty w wybranych utworach fortepianowych kompozytorów polskich II połowy XX wieku Szczegóły
-
Hanna KostrzewskaŹródła inspiracji cyklu „Fresco” Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil
- Hanna Kostrzewska Źródła inspiracji cyklu „Fresco” Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil Szczegóły
-
Jelena BeočaninFunkcja subdominanty - jej charakterystyka i percepcja
- Jelena Beočanin Funkcja subdominanty - jej charakterystyka i percepcja Szczegóły
-
Barbara Mielcarek-KrzyżanowskaZagadnienie folkloru w twórczości kompozytorów polskich lat 1945-1956 w świetle publikacji muzykologicznych
- Barbara Mielcarek-Krzyżanowska Zagadnienie folkloru w twórczości kompozytorów polskich lat 1945-1956 w świetle publikacji muzykologicznych Szczegóły
-
Magdalena DziadekUdział muzyki rosyjskiej i sowieckiej w kształtowaniu polskiego życia muzycznego okresu międzywojennego. Dylematy kulturowe, polityczne i etyczne
- Magdalena Dziadek Udział muzyki rosyjskiej i sowieckiej w kształtowaniu polskiego życia muzycznego okresu międzywojennego. Dylematy kulturowe, polityczne i etyczne Szczegóły
-
Marta OsowskaFunkcje i miejsce krytyki muzycznej w recepcji dzieła muzycznego i jego wykonań. Zarys problematyki
- Marta Osowska Funkcje i miejsce krytyki muzycznej w recepcji dzieła muzycznego i jego wykonań. Zarys problematyki Szczegóły
-
Małgorzata Królak-RadziejewskaIntegracja strukturalna w "Kwartecie g-moll" Claud`a Debussu`ego w aspekcie metody syntagmatyczno-paradygmatycznej
- Małgorzata Królak-Radziejewska Integracja strukturalna w "Kwartecie g-moll" Claud`a Debussu`ego w aspekcie metody syntagmatyczno-paradygmatycznej Szczegóły
-
Magdalena DziadekUdział muzyki rosyjskiej i sowieckiej w kształtowaniu polskiego życia muzycznego okresu międzywojennego. Dylematy kulturowe, polityczne i etyczne
- Magdalena Dziadek Udział muzyki rosyjskiej i sowieckiej w kształtowaniu polskiego życia muzycznego okresu międzywojennego. Dylematy kulturowe, polityczne i etyczne Szczegóły
-
Philippe CanguilhemOd polichóralności do repertuaru solowego. Utwory instrumentalne i wokalne Giovanni`ego Gabrieli
- Philippe Canguilhem Od polichóralności do repertuaru solowego. Utwory instrumentalne i wokalne Giovanni`ego Gabrieli Szczegóły
-
Regina ChłopickaPoetyka muzyczna Krzysztofa Pendereckiego. Funkcja gestu muzycznego
- Regina Chłopicka Poetyka muzyczna Krzysztofa Pendereckiego. Funkcja gestu muzycznego Szczegóły
-