Wydarzenia

Międzynarodowe Sympozjum - Dzieło muzyczne, jego estetyka, struktura i recepcja

Data
2004-11-22
Miejsce
AM Bydgoszcz
Opis

22–24 listopada 2004 roku

Kierownictwo naukowe:
prof. AM dr Anna Nowak

Kierownictwo artystyczne:

prof. AM Zbigniew Bargielski

Sekretariat:
mgr Małgorzata Zielińska
dr Aleksandra Kłaput-Wiśniewska
mgr Barbara Mielcarek-Krzyżanowska

Imprezy towarzyszące:
Wystawa: 30 Lat Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
22.11.2004 - Koncert muzyki fortepianowej
23.11.2004 - Koncert kameralny

Atrybuty
Wydarzenia:Sesja naukowa
Wydarzenia:Koncert
Powiązane instytucje
  • Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego organizatorzy: Wydział Kompozycji i Teorii Muzyki oraz Katedra Teorii Muzyki i Kompozycji Szczegóły
Powiązane osoby
  • Mieczysław Tomaszewski Dzieło muzyczne w kontekście swego czasu i miejsca Szczegóły
  • Marta Szoka Pejzaż dźwiękowy jako kategoria interpretacyjna w muzyce George`a Crumba Szczegóły
  • Jolanta Szulakowska-Kulawik Dzieło muzyczne w kontekście przemian artystycznych idei kultury europejskiej – punkty i kontrapunkty Szczegóły
  • Zuzana Martinakova-Rendekova Zastosowanie teorii systemów do muzyki i dzieła muzycznego (struktura, procesy, funkcje) Szczegóły
  • Danuta Szlagowska Seconda practica w XVII-wiecznym Gdańsku Szczegóły
  • Wojciech Nowik Okoliczności powstania oraz symbolika „Mazurka e-moll” op. 41 Fryderyka Chopina Szczegóły
  • Valerija Kanački-Jonović Aspekty analizy „Sonaty h-moll” Franciszka Liszta Szczegóły
  • Elena Sakało „Robert Diabeł” Giacomo Meyerbeera w kontekście reformy opery romantycznej systemu artystycznego Szczegóły
  • Teresa Malecka Od obrazu do dźwięku. Inspiracje, transpozycje, interpretacje w „Obrazkach z wystawy” Modesta Musorgskiego Szczegóły
  • Tamara Hnativ „Concerto grosso” Witalija Gubenko i tendencje neoklasyczne w ukraińskiej muzyce XX wieku Szczegóły
  • Michał Zieliński „Cassazione per orchestra” Tadeusza Bairda – między tradycją a nowoczesnością Szczegóły
  • Susanne Kogler Ku estetyce form fragmentarycznych - o zmianach w formach utworów muzycznych doby współczesnej Szczegóły
  • Violetta Przech Recepcja modelu formy sonaty w wybranych utworach fortepianowych kompozytorów polskich II połowy XX wieku Szczegóły
  • Hanna Kostrzewska Źródła inspiracji cyklu „Fresco” Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil Szczegóły
  • Jelena Beočanin Funkcja subdominanty - jej charakterystyka i percepcja Szczegóły
  • Barbara Mielcarek-Krzyżanowska Zagadnienie folkloru w twórczości kompozytorów polskich lat 1945-1956 w świetle publikacji muzykologicznych Szczegóły
  • Magdalena Dziadek Udział muzyki rosyjskiej i sowieckiej w kształtowaniu polskiego życia muzycznego okresu międzywojennego. Dylematy kulturowe, polityczne i etyczne Szczegóły
  • Marta Osowska Funkcje i miejsce krytyki muzycznej w recepcji dzieła muzycznego i jego wykonań. Zarys problematyki Szczegóły
  • Małgorzata Królak-Radziejewska Integracja strukturalna w "Kwartecie g-moll" Claud`a Debussu`ego w aspekcie metody syntagmatyczno-paradygmatycznej Szczegóły
  • Magdalena Dziadek Udział muzyki rosyjskiej i sowieckiej w kształtowaniu polskiego życia muzycznego okresu międzywojennego. Dylematy kulturowe, polityczne i etyczne Szczegóły
  • Philippe Canguilhem Od polichóralności do repertuaru solowego. Utwory instrumentalne i wokalne Giovanni`ego Gabrieli Szczegóły
  • Regina Chłopicka Poetyka muzyczna Krzysztofa Pendereckiego. Funkcja gestu muzycznego Szczegóły
Powiązane publikacje
  • Dzieło muzyczne jego estetyka, struktura i recepcja (1) materiały z sesji Szczegóły